شناسه خبر : 27969

خطر ابتلا به کووید ۱۹ شدید در بیماران HIV بیشتر است

خطر ابتلا به کووید ۱۹ شدید در بیماران HIV بیشتر است

یافته‌ها نشان می دهد که افراد مبتلا به HIV که تعداد CD۴ آنها کمتر از ۳۵۰ سلول در هر میکرولیتر است، باید اقدامات احتیاطی بیشتری در برابر کووید۱۹ انجام دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، بر اساس مطالعه محققان دانشکده جانز هاپکینز بلومبرگ، به نظر می‌رسد افراد مبتلا به HIV که سرکوب سیستم ایمنی متوسطی دارند، پس از واکسیناسیون در معرض خطر ابتلاء به عفونت شدید کووید ۱۹ هستند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که این گروه باید برای دریافت دوزهای یادآور واکسن و سایر اقدامات کاهش دهنده ریسک در نظر گرفته شوند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های سوابق الکترونیکی سلامت افراد مبتلا و بدون HIV را تجزیه و تحلیل کردند. از این تعداد، ۳۶۴۹ نفر در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به عفونت کووید ۱۹ مبتلا شده بودند.

محققان دریافتند در میان گروه مبتلا به HIV، افرادی که تعداد CD۴ کمتر از ۳۵۰ سلول در میلی‌متر مکعب خون داشتند، در مقایسه با افراد بدون HIV، ۵۹ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به عفونت‌های شدید بودند.

در حال حاضر، محققان به افرادی که دارای نقص ایمنی متوسط یا شدید هستند توصیه می‌کند اقدامات احتیاطی بیشتری برای محافظت از خود در برابر کووید ۱۹ انجام دهند.

ارسال نظر