شناسه خبر : 25523

افزایش عفونت های روده ای در مواقع وقوع سیل

افزایش عفونت های روده ای در مواقع وقوع سیل

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:با توجه به اینکه در مواقع سیل امکان عفونت های روده ای افزایش می یابد، رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی دست ها، اطمینان از سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی مصرف ضروری است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، شهریاری، افزود: با توجه به اینکه ممکن است سیلاب به سامانه های آبرسانی آسیب وارد کند، در صورت وقوع سیل اگر در مناطقی هستید که سامانه آبرسانی شما در مسیر سیلاب است یا مراجع ذیربط اطلاعیه ای در خصوص آسیب سیلاب به سامانه آبرسانی صادر کرده اند یا شما ملاحظه می کنید آب لوله کشی کدر شده، تا زمان اطمینان از سالم بودن آب یا اعلام سالم شدن آب توسط دستگاه های مسوول، از آب سالم بطری شده استفاده کنید یا در مواقع خیلی اضطراری حداقل آب را برای ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن از آن استفاده کنید و همچنین می توانید با استفاده از کلر مادر نسبت به سالم سازی آب اقدام کنید.

وی با اشاره به این موضوع که برخورد ما با سیلاب باید مانند فاضلاب باشد افزود: اگر مواد غذایی با سیلاب تماس پیدا کردند، از مصرف آن ها خودداری کنیم، از تماس بدن با آب سیلاب باید پرهیز نماییم و اگر سیلاب وارد منزل شد بعد از خارج کردن سیلاب وسایل منزل باید شستشو و ضدعفونی شوند.

شهریاری افزود: در مناطقی که دام و طیور نگهداری می کنند امکان اتلاف حیوانات وجود دارد، زمانی که با حیوانات تلف شده مواجه شدید سریعا آنها را دفن کنید.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در صورت هرگونه علایم بیماری خصوصا بیماری های گوارشی، حتما به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایید.

وی ادامه داد: رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از سوانح و حوادث را جدی بگیرید و از رفتن کنار رودخانه ها و مسیل های سیلاب، لبه پرتگاه ها و محل هایی که امکان رانش زمین وجود دارد خودداری کنید و از تلاش برای رانندگی در مسیر سیلاب حتی اگر ایمن به نظر می رسد، پرهیز نمایید.

 

ارسال نظر