شناسه خبر : 25196

خطر سکته مغزی زنان را بیش از مردان تهدید می‌کند

خطر سکته مغزی زنان را بیش از مردان تهدید می‌کند

بر اساس نتایج منتشر شده خطر سکته مغزی زنان را بیش از مردان تهدید می‌کند زیرا علائم سکته مغزی در زنان نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، در زمان بروز سکته مغزی بسیار مهم است که سریع عمل کنید؛ بنابراین دانستن علائم سکته مغزی می‌تواند یک زندگی را نجات دهد.

برخی از علائم رایج سکته مغزی شامل تکلم نامفهوم و مشکل در درک گفتار دیگران، فلج در یک طرف بدن، سردرد و مشکل در راه رفتن است.

اگر مشکوک به سکته مغزی هستید، می‌توانید از واژه FAST(مخفف صورت، بازوها، گفتار و زمان است) استفاده کنید. از فرد بخواهید که لبخند بزند؛ بازوهایش را بالا بیاورد و با شما صحبت کند.

کسی که دچار سکته مغزی می‌شود، ممکن است افتادگی یک طرف صورت، مشکل در بالا بردن یکی از بازوها یا مشکل در صحبت کردن را تجربه کند. در نهایت اگر کسی را مشاهده کردید که این علائم را دارد، با اورژانس تماس بگیرید تا کمک پزشکی دریافت کند.

درمان به موقع می‌تواند به کاهش خطر آسیب مغزی کمک کند. با این حال در حالی که این‌ها علائم معمول سکته مغزی است، بدانید که علائم سکته گاهی اوقات می‌تواند در زنان کمی متفاوت به نظر برسد.

زنان ممکن است علائم سکته مغزی منحصر به فردتری را تجربه کنند که این علائم شامل ضربان سریع قلب، سکسکه، درد قفسه سینه، حالت تهوع، خستگی و تنگی نفس است.

از آنجایی که این علائم به‌ طور کلی با سکته مغزی مرتبط نیست، دکتر پل ای لاتر، متخصص مغز و اعصاب در ایالات متحده، می‌گوید: تشخیص سکته در زنان ممکن است بیشتر طول بکشد.

انجمن قلب آمریکا می‌گوید زنان تقریبا ۶۰ درصد از مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته مغزی را تشکیل می‌دهند که تصور می‌شود به دلیل تفاوت و خاموش بودن بروز علائم باشد.

دکتر پوجا خاتری توضیح می‌دهد چگونه سکته مغزی در زنان ممکن است به صورت خستگی یا سردرد شروع شود و زنان ممکن است این علائم را به دلیل اینکه شدید به نظر نمی‌رسند  نادیده بگیرند.

وی توصیه می‌کند: اگر علائم غیرمعمولی را تجربه می‌کنید، ضروری است به سرعت توسط پزشک معاینه شوید.

 

ارسال نظر