شناسه خبر : 21581

این خوراکی‌های خوشمزه، کبد چرب را درمان می‌کنند

این خوراکی‌های خوشمزه، کبد چرب را درمان می‌کنند

یکی از راحت‌ترین راه‌های درمان کبد چرب مصرف برخی خوراکی‌های مفید است

به گزارش  چابک آنلاین به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما،از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری‌های خاموش و بی نشانه است مصرف میوه‌ها و خوراکی‌های طبیعی بهترین گزینه برای درمان و کنترل کبد چرب است که اصلی‌ترین آن‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست.

بیماری کبد چرب معمولا زمانی خود را نمایان می‌کند که ذرات چربی بخش زیادی از سلول‌های کبدی را به خود درگیر کرده و کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می‌کند.

لیمو:

لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه‌های فصل تابستان و زمستان است، اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن یک لیوان آب به همراه عصاره یک لیموترش تازه در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.

لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می‌تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

آب لبو:

آب لبو یکی از راه‌های طبیعی درمان کبد چرب است و پوکی استخوان را هم درمان می‌کند، خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب برای درمان فشار خون بالا موثر است. خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشی و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می‌کندو در درمان سرطان خون، موثر است.

لبو را حلقه حلقه کنید خشک کنید روی بخاری یا شوفاژ بعد پودرش کنید مثل زعفران دم کنید برای رنگ غذا یا دسر. آب لبو را درقالب یخ بریزید و برای تزیین پلو، رنگ دسر، رنگ فرنی، حتی رنگ مربا به، اگر رنگ نداشت، زیرا آب لبو بهترین درمان کم خونی است.

انواع توت:

توت یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می‌رود این نوع میوه‌ها غنی از آنتی اکسیدان است و کبد را ترمیم می‌کند. برای دفع چربی از سلول‌های کبد، از انواع توت‌ها استفاده کنید.

انگور:

انگور هم برای درمان فوری کبد چرب مفید است و می‌توان یک لیوان آب تازه انگور بنوشید و یا از خوردن یک خوشه انگور کامل همراه با صبحانه استفاده کنید.

سیر:

سیر، برای پاکسازی کبد عالی است. این ماده غذایی به فعالسازی آنزیم‌هایی که کبد را از سموم پاک می‌کنند، کمک می‌کند. همچنین این ماده خوراکی دارای دو ترکیب طبیعی به نام‌های آلیسین و سلنیوم است، که به فرآیند پاکسازی کبد کمک می‌کنند و از کبد در برابر آسیب سموم محافظت می‌کند و علاوه بر آن، سیر میزان کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می‌دهد و مانع از عملکرد درست کبد می‌شود.

هر روز، ۲ تا ۳ حبه سیر تازه بخورید و در پخت غذا نیز از آن استفاده کنید حتی می‌توانید بعد از مشورت با پزشک، از مکمل‌های سیر نیز استفاده کنید.

چغندر:

چغندر نیز، یک غذای مفید دیگر برای پاکسازی و بهبود عملکرد کبد است؛ به دلیل اینکه سرشار از فلانوئید گیاهی و بتا کاروتن است، باعث می‌شود که عملکرد کلی کبد تحریک شود و بهبود یابد. همچنین چغندر، تصفیه کننده طبیعی خون نیز است.

آووکادو:

آووکادو، حاوی مواد شیمیایی موثری است که می‌تواند آسیب کبدی را کاهش دهد، این میوه سرشار از گلوتاتیون، ترکیبی که کبد برای پاکسازی سموم مضر به آن نیاز دارد، است.

آووکادو

سیب:

یک سیب در روز، راز سلامت کبد است. سیب سرشار از پکتین، یک فیبر محلول است و می‌تواند سموم سیستم گوارش و کلسترول خون را کاهش دهد و هم چنین از کار زیاد کبد جلوگیری می‌کند.

گردو:

هرروز یک مشت گردو را بجوید هم چنین می‌توانید گردو را روی سالاد، غذا‌های جانبی، سوپ و یا هر چیز پختنی بریزید.

بروکلی:

فیبر بالای موجود در بروکلی باعث بهبود گوارش نیز می‌شود علاوه برآن، بروکلی حاوی ویتامین‌های محلول و چرب مانند ویتامین E است، که یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد می‌باشد. سه بار در هفته، یک فنجان بروکلی بخورید تا کبدتان سالم بماند.

علاوه بر این‌ها میوه‌هایی همچون تمشک و توت فرنگی، کیوی، هلو و ریواس هم برای کبد چرب مفید هستند.

ارسال نظر