شناسه خبر : 33557

۶۰ درصد رانندگان تاکسی هنوز بیمه ندارند

60  درصد رانندگان تاکسی هنوز بیمه ندارند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون نفر راننده تاکسی و حمل و نقل عمومی بدون بیمه در صف بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، محمد رجائیه، در مورد بیمه رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: مسأله بیمه رانندگان تاکسی بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها بلاتکلیف مانده و در حالی که باید تعداد رانندگان بیمه‌شده در کشور به 2 میلیون نفر برسد، اما در عمل 700 هزار نفر راننده بیمه شده‌اند که این رقم شامل رانندگان تاکسی و بخش حمل و نقل عمومی است.

وی گفت: در بخش رانندگان تاکسی 40 درصد از افراد بیمه هستند و 60 درصد هنوز بیمه ندارند. البته برخی افراد از مشاغل دیگر به نام راننده تاکسی بیمه شده‌اند، در این زمینه با سازمان تأمین اجتماعی مذاکره و قرار شد، یک سایت برای پالایش رانندگان واقعی طراحی کنند و کسانی که راننده نیستند، از شمول بیمه خارج شوند، اما هنوز سازمان تأمین اجتماعی موفق به راه‌اندازی این سایت نشده است و سایت ثبت‌نام رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی هنوز باز نشده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور گفت: سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید سازمان هدفمندی یارانه‌ها اجازه باز کردن سایت ثبت‌نام را نمی‌دهد و منابع بودجه‌ای برای بیمه کردن رانندگان هنوز تأمین نشده است. از طرفی مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم می‌گویند منابع لازم برای بیمه رانندگان را تأمین کرده‌ایم و سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید، هیچ بودجه‌ای به ما نداده‌اند و ما هنوز طلبکار هستیم.

رجائیه در مورد اینکه چه تعداد از رانندگان در صف بیمه‌ شدن تأمین اجتماعی قرار دارند گفت:‌در کل کشور حدود یک میلیون نفر راننده تاکسی و شبکه حمل و نقل عمومی وجود دارد که هنوز بیمه نشده‌اند و این مسأله بین سازمان تأمین اجتماعی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار معطل مانده است.

وی گفت:‌قرار است دولت 50 درصد حق بیمه رانندگان را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و خود راننده هم 50 درصد بقیه را بپردازد و پوشش بیمه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور همچنین گفت:‌در بخش بیمه تکمیلی رانندگان حمل و نقل بار مسافری برون‌شهری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخلفاتی انجام داده و دیوان عدالت هم حکم به این تخلف داده است و آنها به اجبار رانندگان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده‌اند.

 

ارسال نظر