شناسه خبر : 49700

شروط بیمه رایگان مادران اعلام شد

شروط بیمه رایگان مادران اعلام شد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اهتمام دولت و این صندوق بر اجرای طرح جوانی جمعیت گفت: مادران دارای سه فرزند تا پایان اردیبهشت فرصت دارند که در طرح ملی رایگان بیمه بازنشستگی ثبت نام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسین تراکمه سامانی روز دوشنبه در نشست مدیران منطقه چهار کشوری از استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد افزود: مادران در این طرح باید ساکن مناطق روستایی و عشایری باشند تا از طرح رایگان بیمه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه فرزند سوم این مادران باید متولد یکم فروردین ماه سال ۱۳۹۶ به بعد باشد اظهار داشت: مادران دارای فرزند هفت ساله شامل این طرح می شود این در حالی است که در صورت تولد فرزند چهارم و پنجم ۲ سال به این مدت اضافه می شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تصریح کرد: این طرح در قالب ماده ۲۱ قانون حمایت از جوانی خانواده و فرزندآوری مراحل اجرایی خود را می گذراند.

وی تاکید کرد: تمام هزینه های بیمه مادران مشمول این طرح از سوی دولت در منطقه چهارم کشور پرداخت می شود و در واقع اجرای این طرح هیچ هزینه ای برای بیمه شدگان نخواهد داشت.

تراکمه سامانی ادامه داد: مدیران صندوق های بیمه اجتماعی و همچنین کارگزاران بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان بایستی با وجود سیاست های کشور در جوانی جمعیت و همچنین تاکید مدیرعامل این صندوق، این طرح را با جدیت دنبال و اجرا کنند.

پیش ثبت نام ۱۰ هزار مادر کرمانی

مدیرعامل صندوق بیمه عشایر و روستاییان استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند گفت: ۱۰ هزار نفر روستایی و عشایر این استان در قالب این طرح پیش ثبت نام کرده اند.

محمد میرجعفری با اشاره به مزایای اجرای این طرح افزود: اجرای این طرح در سطح کشور و استان کرمان عامل تشویقی برای جوان سازی جمعیت محسوب می شود و فرصت مطلوبی برای مادران است تا از مزایای اجرای این طرح بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: مادران دارای سه فرزند می توانند با مراجعه‌ به دفاتر کارگزاران بیمه روستایی و عشایر سراسر استان کرمان، اقدام به ثبت نام در این طرح کنند.

ارسال نظر