شناسه خبر : 48566

۱.۵میلیون نفر پارسال زیر پوشش‌ بیمه تامین اجتماعی‌ رفتند

1.5میلیون نفر پارسال زیر پوشش‌ بیمه تامین اجتماعی‌ رفتند

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ، تعداد ۱.۵ میلیون نفر جدید در سال ۱۴۰۲ تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: این سازمان سال قبل و بعد از 7 الی 8 سال توانست حقوق، مستمری و تعهدات خود را بدون یک ریال استقراض از بانک‌ها پرداخت کند و همه این تعهدات با درآمدهای خود سازمان ایفا شد.وی در مورد بانک رفاه زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی گفت: این بانک در سال‌های قبل اضافه‌برداشت از منابع بانک مرکزی داشت، پایان سال 1402 را بدون اضافه برداشت سپری کرد،‌ در حالی که در سال ماقبل با 65 همت اضافه برداشت رو به رو بود.
 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی دلیل ایفای تعهدات این سازمان بدون استقراض را یافتن منابع پایدار درآمدی عنوان کرد و گفت: راهبرد جلوگیری از استقراض بانکی در این سازمان اجرا می‌شود.موسوی در مورد خرید دو تیم فوتبالی سرخابیها‌، گفت: سرخابیها را به تامین اجتماعی نمی‌دهند و منتفی شد.
 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مورد تحقق درآمد تامین اجتماعی با توجه به بودجه، گفت: آنچه در بودجه 1402 بود، 100 درصد محقق شد،‌ درآمد بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در سال قبل بالغ بر 520 هزار میلیارد تومان بود. سال قبل بالغ بر یک و نیم میلیون نفر جدید بیمه شده تامین اجتماعی شدند.
 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مورد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نیز بیان کرد، در سال گذشته برای اولین بار روند ایجاد اشتغال از روند بیکاری و قرارگرفتن افراد در شمولیت بیمه بیکاری جلوتر شد‌، به گونه‌ای که روند ایجاد اشتغال و بیمه تامین اجتماعی مثبت شد و روند قرار گرفتن افراد در مستمری بیمه بیکاری 16 تا 17 درصد کاهش یافت.موسوی همچنین از کاهش حدود 4500 میلیارد تومانی پرداخت بیمه بیکاری در سال 1402 نسبت به سال 1403 خبر داد و گفت: میزان نرخ بیکاری هم کاسته شد.به گفته وی تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به حدود 15.5 میلیون نفر رسیده است.
ارسال نظر