شناسه خبر : 44092

کارمندان این دو دستگاه اجرایی بیمه تکمیلی ندارند!

کارمندان این دو دستگاه اجرایی بیمه تکمیلی ندارند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های بازنشستگان این است که دستگاه‌های اجرایی کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت، تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی،  با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید کارمندان خود را بیمه کنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های بازنشستگان، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی مکلفند در چارچوب بودجه‌های مصوب و آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت، تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهند.

وی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان و ضرورت اجرایی شده ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: در این ماده قانونی تاکید شده که دستگاه های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی ارائه دهند.

مقتدایی مطرح کرد: سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در این خصوص عملکردشان مورد رضایت نیست و بازنشستگان گلایه جدی دارند.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید به بحث اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای بازنشستگان ورود کند و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دستگاه های اجرایی در قالب ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و در سقف اعتبارات مصوب خود، باید قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان دستگاه را همانند شاغلین منعقد و اجرایی کنند.

 

ارسال نظر