شناسه خبر : 42385

پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه محصولات کشاورزی

پرداخت 6 هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه محصولات کشاورزی

بر اساس بخش اول لایحه بودجه سال آینده مصوب مجلس، مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و یا اسناد خزانه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بر اساس تبصره 5 لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، در بخش منابع که به تصویب نمایندگان مجلس رسیده در راستای اجرای مواد 30 و 32 قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت سازمان برنامه و بودجه مکلف است از محل اعتبارات بند «م» ماده 28 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم مقررات مالی دولت تا مبلغ 2 هزار و 800 میلیارد تومان به جمعیت هلال‌احمر تا مبلغ 100 میلیارد تومان به سازمان دامپزشکی برای مهار بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام اختصاص دهد.

همچنین تا مبلغ 150 هزار میلیارد تومان به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای پیشگیری و اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع کشور اختصاص دهد.

همچنین تا مبلغ 200 میلیارد تومان به مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی برای تولید و ارتقاء کیفیت واکسن‌های مورد نیاز انسان، دام و طیور در قالب هزینه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص دهد.

در بند «ب» تبصره 5 آمده است، در اجرای بند 7 ماده 61 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور دولت مبلغ 6 هزار میلیارد تومان جهت پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت نقدی یا اسناد خزانه اسلامی یکساله با تضمین از سوی دولت اقدام می‌نماید.این صندوق زیر نظر بانک کشاورزی فعالیت می‌کند که با دریافت حق بیمه ناچیز از کشاورزی محصولات آنها را در برای حوادث طبیعی مانند خشکسالی، سیل، سرمازدگی و آفت بیمه می‌کند.

همچنین در بند «پ» تبصره 5 لایحه بودجه آمده است، به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف 2 میلیارد یورو کمک بلاعوض بین‌المللی از سوی مؤسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جبران خسارت و پیشگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل‌، گرمازدگی،‌بیابان‌زدایی، حفاظت از تالاب‌ها، مبارزه با آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی و تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی کشور و صنایع گردشگری و صنایع دستی و همچنین امور مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کشور صرف هزینه‌های مرتبط نماید.

در بند ت تبصره 5 آمده است در اجرای ماده 4 قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب سال 1399 دولت مکلف است تا مبلغ 7 هزار میلیارد تومان بابت حق بیمه پایه سهم دولت و همچنین حق بیمه واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سایر افراد ناتوان از پرداخت از محل اعتبار ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به حساب صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان واریز نماید.

بر این اساس، بیش از 30 میلیون واحد مسکونی کشور از طریق افزودن ماهانه 2هزار تومان قبض برق این واحدهای مسکونی دارای انشعاب برق در مقابل حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، صاعقه، برف، رانش کوه و سایر حوادث طبیعی بیمه می‌شوند.

 

ارسال نظر