شناسه خبر : 42341

امکان وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌ زندگی در مراحل نهایی

امکان وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌ زندگی در مراحل نهایی

مشعلچی گفت: امکان وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌زندگی اکنون در لوایح دولت در بحث موضوعات مربوط به قوه قضائیه پذیرفته شده و اقدامات آن در مراحل نهایی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه‌نامه‌های زندگی یعنی اندوخته‌هایی که شخص دارد و بلوکه شده، همانند سپرده‌های بانکی است به عبارتی افراد یک اندوخته دارند زمانی که این بیمه نامه توثیق می‌شود یعنی در حقیقت این سرمایه خود را مورد وثیقه قرار می‌دهند و در صورت عدم اجرای تعهد، امکان برداشت از این اندوخته وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: بیمه‌نامه‌های زندگی هم می‌تواند ذی نفعان متفاوتی داشته باشد یعنی شما می‌توانید برای خود بیمه‌نامه زندگی را خریداری و ذی نفع را فرد دیگری مثلا پدر و مادر و... قرار دهید به این سبب می‌شود بهره‌بردار هم مراجع قضایی قرار گیرد این امکان وثیقه گذاری بیمه نامه زندگی یک چیز طبیعی بود که باید رخ می‌داد در همین راستا معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی تلاش بسیار زیادی را داشتند اکنون در لوایح دولت در بحث موضوعات مربوط به قوه قضائیه این موضوع یعنی امکان وثیقه گذاری بیمه‌نامه‌زندگی پذیرفته شده و اقدامات در حال انجام برای مراحل نهایی و نحوه اجرایی است و اصل آن پذیرفته شده است.

مشعلچی افزود: این امکان پذیرفته شدن بیمه‌نامه‌های زندگی به عنوان وثیقه مزیت‌های مختلفی دارد و می‌تواند به افزایش ضریب نفوذ بیمه کمک کند و باید روی آن کار زیادی شود.

 

ارسال نظر