شناسه خبر : 39037

تمام خدمات مشاوره مشمول بیمه می‌شوند؟

تمام خدمات مشاوره مشمول بیمه می‌شوند؟

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: قصد داریم برای اضافه کردن تمام خدمات مشاوره به بیمه، وارد مذاکره شویم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: در دفترچه معروف به کالیفرنیا، خدماتی مشخص شده که اگر توسط روانشناسان انجام شود شامل بیمه می‌شود. این خدمات در حال حاضر کم است. گرایش‌های زیادی جز بالینی و سلامت داریم و هیچ گرایشی خارج از بحث سلامت نیست. ما تصمیم داریم در این مورد وارد مذاکره شویم چرا که بخش قابل توجه از جامعه، حدود ۷۰ درصد نمی‌توانند از خدمات مشاوره استفاده کنند.

 رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره  مبنی بر اینکه چه خدماتی قرار است به بیمه اضافه شود؟ گفت: آن خدماتی که بیمه در حال حاضر مصوب کرده فقط برای روانشناسان بالینی و روانشناسان سلامت است. این خدمات کد‌های بیمه دارند که در دفترچه کالیفرنیا آمده و انواع خدمات این دو گرایش، با تعرفه و کد مخصوص ذکر شده است.  

او با اشاره به اینکه براساس تحقیقات انجام شده، ۲۰ درصد جامعه به مشاوره و کمک نیاز دارند، گفت: در خصوص گروهی از خدمات که بیمه ندارند و شامل نمی‌شوند، ما باید این مشکل را حل کنیم.  همه گرایش‌های روانشناسی باید بتوانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند و ما قصد داریم همه خدمات روانشناسی را دارای بیمه کنیم.

 

 

ارسال نظر