شناسه خبر : 30416

پوشش مشروط داروهای SMA از سوی بیمه سلامت

پوشش مشروط داروهای SMA از سوی بیمه سلامت

رئیس گروه داروی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، با اعلام الزام پوشش مالی داروهای بیماران SMA از محل اعتبارات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و البته با شرایط تعیین شده، در عین حال جزییات خدمات دارویی ارائه شده به این بیماران را توضیح داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، نوشین جزایری، درباره آخرین خدمات دارویی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به بیماران مبتلا به SMA، گفت: اساس‌نامه بیماران خاص و صعب العلاج مصوب هیات وزیران در اواخر شهریورماه ابلاغ شد و پس از آن مبتنی بر بسته خدمت ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به پوشش مازاد هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری SMA نیز در لیست بیماری‌های مورد حمایت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار دارد، اظهار کرد: الزام پوشش داروهای این بیماران از محل اعتبارات صندوق با شرایط تعیین شده، طی ابلاغ وزیر بهداشت به سازمان بیمه سلامت اعلام شد که این امر نشان دهنده اهمیت بیماری و همچنین لزوم حمایت مالی از بیماران SMA است.

او با بیان اینکه داروهای بیماران SMA به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اسامی بیماران حائز شرایط تعیین شده توسط معاونت درمان وزارت بهداشت و با هماهنگی سازمان غذا و دارو به سازمان بیمه سلامت ایران ارسال شد و سازمان این بیماران را جهت دریافت دارو در سامانه‌های الکترونیک خود نشان‌دار کرده است.

تاکنون بالغ بر 200 بیمار SMA داروهای خود را براساس شرایط ابلاغی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت دریافت کردند.

جزایری ادامه داد: همچنین داروخانه‌ها و مراکز بیمارستانی که این داروها را ارائه می‌دهند و نیز پزشکان تجویز کننده این داروها، توسط وزارت بهداشت تعیین و به سازمان بیمه سلامت اعلام شده است.

امیدواریم با این ساز و کار تعیین شده فرآیند پوشش داروهای بیماران SMA موجب ارتقاء سطح سلامت این بیماران شود.

ارسال نظر