شناسه خبر : 2830

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران:

ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان با توسعه توانمندسازی دفاتر پیشخوان

ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان با توسعه توانمندسازی دفاتر پیشخوان

شاهرخ رامزی گفت: امسال برای ارائه خدمات وسیع‌تر به بیمه‌‌شدگان به توانمندسازی دفاتر پیشخوان و بازنگری شاخص‌های واگذاری پرداختیم تا مردم برای ارائه خدمات با مشکلات کمتری مواجه شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آی‌هینا، بعد از ظهر دیروزجلسه‌ای با حضور مسئولان دفاتر پیشخوان سراسر کشور و مدیران کل ستادی و استانی سازمان بیمه سلامت ایران به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

شاهرخ رامزی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران در این جلسه بیان کرد: در راستای بحث واگذاری امور تصدی‌گری و توسعه مشارکت‌های مردمی در روند فعالیت‌های سازمان بیمه سلامت، حدود هزار و 299 دفتر پیشخوان در سر‌تا سر کشور در حوزه بیمه‌گری با سازمان بیمه سلامت همکاری می‌کنند که عمده شاخص‌های سازمان در انتخاب این دفاتر بیمه‌گری، براساس بیمه‌شدگان هر استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه براساس سرانه جمعیتی به ازای 20 تا 40 هزار نفر یک دفتر پیشخوان در سطح کشور جهت ارائه خدمات بیمه‌گری به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به کار گرفته شده‌اند، افزود: امسال براساس دستورات و فرامین مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در راستای افزایش تعاملات ، توجه به نیازها و توانمندسازی دفاتر پیشخوان اقدامات مختلفی انجام شده است.

رامزی ادامه داد: حدود 37 هزار و 344 نفرساعت آموزش برای دفاتر پیشخوان در سرتاسر کشور توسط سازمان برگزار شد.از مجموع دفاتر پیشخوان، هزارو 223 دفتر در این دوره آموزشی شرکت کردند که مجموعا 2 هزارو 344 نفر را شامل می‌شوند. در پایان این دوره آموزشی آزمونی برگزار شد که تنها 7 نفر در این آزمون موفق نشدند که مجددا برای این گروه دوره آموزشی تکمیلی برگزار خواهد شد تا در نهایت رضایت مردم در دریافت خدمات از این دفاتر را شاهد باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران به دیگر اقدامات در حوزه توسعه توانمندسازی دفاتر پیشخوان اشاره کرد و گفت: روش اجرایی سازمان در حوزه واگذاری امور به دفاتر پیشخوان بازنگری و به استان‌ها ابلاغ شد. همچنین آیین نامه رسیدگی به تخلفات دفاتر پیشخوان در دست بازنگری است که به زودی ابلاغ خواهد شد. دستورالعمل نحوه پرداخت حسن انجام کار به نمایندگی‌ها در دستور کار است که تا پایان مهر ماه به همه استان‌ها و دفاتر پیشخوان ابلاغ خواهد شد.

رامزی گفت: یکی از معضلات و مشکلاتی که عمده همکاران دفاتر پیشخوان عمدتا پیگیر هستند، نرخ حق‌الزحمه‌ای است که بابت خدمات باید به آنها پرداخت شود. در این خصوص مکاتبات لازم با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده است و جلسات مختلفی در خصوص نرخ گذاری خدمات برگزار شده است که در حال تکمیل آن هستیم. همچنین یک کتاب راهنما برای دفاتر پیشخوان در دست تنظیم است که مراحل ویرایش نهایی ان در دست اقدام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با تایکد بر اینکه تمام این اقدامات در راستای برنامه عملیاتی و تاکید مدیرعامل سازمان است تا حوزه پشتیبانی سازمان بتواند اقدامات مناسبی در راستای توسعه تعاملات فی مابین سازمان و دفاتر پیشخوان به عنوان شرکای کاری انجام دهد، افزود: در 6 ماهه اول سال 97 حدود 80 بار از حوزه امور اداری بازدیدهایی از دفاتر پیشخوان سطح کشور انجام شده است و گزارش مربوطه به مسئولین ارائه شده است.

 

ارسال نظر