شناسه خبر : 30380

امکان خرید سهام تپسی فراهم شد

امکان خرید سهام تپسی فراهم شد

محدودیت انجام معامله توسط سرمایه‌گذاران حرفه ای در نماد تپسی از امروز چهارشنبه ۲۱ دی ماه اعمال نخواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس،  بر اساس اطلاعیه مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران که در تاریخ سه شنبه 20 دی ماه 1401 منتشر شد، به استناد اختیارات حاصله از تبصره ماده 7 ضوابط و شرایط اختصاصی پذیرش سهام شرکت های نوپا در حوزه اقتصاد دیجیتال به اطلاع می رساند، از روز چهارشنبه مورخ 21/10 /1401 تمامی متقاضیان می توانند در نمادمعاملاتی تپسی مربوط به سهام شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس، اقدام به انجام معامله در سمت خرید نمایند. به عبارت دیگر محدودیت انجام معامله توسط سرمایه گذاران حرفه ای در خصوص نماد معاملاتی تپسی اعمال نخواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه فرابورس، خرید سهام تپسی برای تمامی افرادی که کد بورسی دارند، میسر شده است.

فرابورس از کارگزاران معاملاتی خواسته است تا اقدامات فنی لازم جهت خریداری سهام تپسی توسط عموم فعالان بورسی را فراهم کنند. براین اساس هر فردی که کد بورسی داشته باشد، می‌تواند از طریق کارگزاری خود نسبت به خرید سهام تپسی اقدام کند.

خرداد ماه امسال عرضه اولیه اولین استارتاپ در بورس رقم خورد. در مرحله نخست تنها صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانستند سهام این شرکت را خریداری کنند و در فاز دوم عرضه اولیه تپسی نیز مهر ماه امسال صورت گرفت و سهامداران حرفه‌ای که از طریق کارگزاری‌ها ثبت نام کرده‌ بودند نیز توانستند سهام این شرکت را معامله کنند. بنابراین با اطلاعیه فرابورس ایران دیگر محدودیت خرید سهام تپسی صرفا برای سهامداران حرفه ای نخواهد بود و همه متقاضیان خرید نماد تپسی می‌توانند سهام این نماد بورسی را در بازار معامله نمایند.

ارسال نظر