شناسه خبر : 29841

رشد فروش بیش از نیمی از شرکت‌های بورسی در آبان ماه

رشد فروش بیش از نیمی از شرکت‌های بورسی در آبان ماه

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد: بین ۳۹ صنعت فعال در بازار سرمایه، فروش ۲۸ صنعت در آبان ماه ۱۴۰۱ در مقایسه با ماه پیشین خود رشد داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، گروه انبوه سازی املاک و مستغلات، با رشد ۲۲۶ درصدی فروش در آبان ماه در مقایسه با مدت مشابه قبل، در صدر بهترین‌ها بوده است. این صنعت در آبان ماه امسال فروشی معادل ۸۷۰ میلیارد تومانی داشته و با تحقق درآمد فروش ۲۶۷ میلیارد تومانی در مهرماه، موفق عمل کرده است.

فروش شرکت‌های گروه ماشین آلات و دستگاه‌های برقی هم در آبان ماه سال جاری ۸۶ درصد بالاتر از ماه قبل بوده است. این صنعت با فروش یک هزار و ۲۷۸ میلیارد تومانی در آبان ماه ۱۴۰۱، جایگاه دوم رشد فروش در بین صنایع تولیدی را زا آن خود کرده است.

فروش آبان صنعت قندوشکر نیز رشد ۵۹ ردصدی و فروش گروه سایر واسطه گری‌های مالی رشد ۵۰ درصدی نسبت به مهرماه را نشان می‌دهد. در همین مدت، فروش گروه انواع فراورده‌های غذایی و آشامیدنی رشد ۴۲ درصدی نسبت به ماه پیشین را ثبت کرده است. فروش صنعت استخراج کانه‌های فلزی ۳۹ درصد و صنعت استخراج سایر معادن نیز ۳۷ درصد رشد را در همین بازه زمانی نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش صنایعی همچون خودرو و قطعات، فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط، ماشین آلات و تجهیزات، ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی، مواد و محصولات دارویی، فراورده‌های نفتی - کک و سوخت هسته ای، لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی به جز قندوشکر، واسطه گری مالی و پولی و همچنین صنعت بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی از جمله صنایعی هستند که عملکرد مطلوبی در آبان ماه داشته اند و رشدی بین ۱۲ تا ۳۶ درصد در فروش آبان نسبت به مهرماه را به ثبت رساندند.

همچنین بررسی ۴۲۰ شرکت تولید حاکی از آن است که ۶۷ درصد شررکت‌های تولید در آبان امسال، بیش از مهر ۱۴۰۱ فروش داشته اند. درآمد فروش ۱۶ شرکت تولید از جمله تولیدی قند شیروان قوچان بجنورد، سنگ آهن گهر زمین، گسترش صنایع روی ایرانیان، موتوژن، شیمی دارویی دراوپخش، شهد، توکا رنگ فولاد سپاهان، بهمن یزینگ، سرامیک‌های صنعتی اردکان، کی بی سی، صنایع بهداشتی ساینا، کارخانجات تولیدی شهید قندی، توسعه صنایع و معادن کوثر، داروسازی کوثر، کارخانجات تولید و صنعیت خراسان، ایران ترانفو، جنرال مکانیک در آبان ماه جهش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به ماه قبل داشته و ۴۵ شرکت نیز رشد ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی در فروش ثبت کرده اند.

ارسال نظر