شناسه خبر : 24012

تقسیم ۹۹ ریال سود به ازای هر سهم فرابورس

تقسیم ۹۹ ریال سود به ازای هر سهم فرابورس

اعضای مجمع عمومی عادی سالیانه فرابورس ایران، با تقسیم ۹۹ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۹ درصد از سود تقسیمی موافقت کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه فرابورس ایران برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، روز گذشته (سه شنبه) با حضور ۶۷ درصدی سهامداران برگزار شد که در این جلسه موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس و حسابرس علی‌البدل و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شدند. ‌

میثم فدائی، واحد مدیرعامل فرابورس ایران در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰، گفت: میزان تامین مالی انجام شده از سوی فرابورس ایران در سال ۱۴۰۰، رقم ۱۸۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۴۷ درصد مربوط به ورود شرکت‌های جدید به فرابورس و ۴۲ درصد نیز در بخش اسناد خزانه اسلامی بوده است.
وی، ارزش کل بازار‌های فرابورس ایران در سال گذشته را ۱۷۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای توسعه بازار‌ها و ابزار‌های تامین مالی برای سال پیش رو قوانین تسهیل‌کننده خوبی تصویب شده همچنین به واسطه افزایش معاملات اوراق و عملیات بازار باز، حجم معاملات افزایش یافته است.
مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه گفت: در حال مذاکره با بانک مرکزی برای دریافت کارمزد حتی حداقلی از معاملات عملیات بازار باز هستیم چراکه تا کنون از این معاملات هیچ کارمزدی دریافت نشده است.
فدائی، سیاست فرابورس را ایجاد مسیر سبز برای پذیرش شرکت‌های جدید و ارتقا به بازار‌های بالاتر برشمرد و افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۹ شرکت در ‌بازار‌های اول و دوم‌ ‌پذیرش شده و ۱۶ شرکت در بازار‌های اول و دوم فرابورس ایران درج شده است؛ ‌همچنین در این سال ۱۵ ‌عرضه اولیه در بازار‌های اول و دوم با موفقیت انجام شد.
وی همچنین درآمد‌های عملیاتی فرابورس را برای سال ۱۴۰۰ رقمی حدود ۲۳۶ میلیارد تومان و سود عملیاتی شرکت را ۱۴۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سود واقعی هر سهم نیز برای سال ۱۴۰۰ رقم ۳۷۷ ریال است.
همچنین در نشست مجمع عمومی سالیانه فرابورس ایران، شرکت‌های ارزش آفرینان پاسارگاد، گروه مالی ملت، کارگزاری صبا تامین، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، بورس اوراق بهادار تهران، سپرده‌گذاری مرکزی و کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران به عنوان اعضای حقوقی هیات‌مدیره فرابورس انتخاب شدند. ‌

ارسال نظر