شناسه خبر : 40114

صف انتظار وام ازدواج کوتاه می‌شود

صف انتظار وام ازدواج کوتاه می‌شود

دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: دولت، عزم خود را جزم کرده که صف دریافت تسهیلات ازدواج را کوتاه کند و برای این کار منابع خوبی را در نظر گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، وحید یامین پور ۱۰ آبان در اجلاس سراسری دبیران استانی شبکه ملی محیط زیست سازمان های مردم نهاد کشور که در هتل دیاکو ارومیه برگزار شد، افزود: در سال گذشته اعتبار بخش وام ازدواج در نظر گرفته شده توسط دولت، ۱۲۰‌هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۱۴۵‌هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: امسال اعتباراتی خوبی برای حمایت از طرح های سازمان های مردم نهاد در نظرگرفته شده بطوری که این اعتبارات ۴برابر افزایش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاحیه شبکه ملی سازمان مردم نهاد که در حوزه محیط زیست فعالیت دارد، هستیم، خاطرنشان کرد: ۵‌ هزار سازمان مردم نهاد در کشور  در ۱۴‌حوزه فعالیت دارند.

یامین پور با تاکید به اینکه توانمندسازی و توسعه مشارکت اجتماعی سمن‌ها از اهداف وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: باتوجه به اهمیت محیط زیست برای دولت، آموزش مردم و مشارکت آنها در حوزه محیط زیست در قالب سمن‌ها از اهداف دولت است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برخی بانکها در پرداخت وام ازدواج عملکرد صد درصدی داشته اند، ادامه داد: هرچند شاهد هستیم برخی در دریافت وام ازدواج با مشکل مواجه هستند اما متقاضی زیاد است لذا تلاش می کنیم موانع رفع شود.

وی اظهار کرد: دولت در تدارک تامین جهیزیه ایرانی برای تسهیل ازدواج جوانان است و کارهای کارشناسی این طرح در حال انجام است.

 در ادامه از دو نفر از سفیران فرهنگی محیط زیست، آروین نجفی، قهرمان اسکی سرعت و امیر قربانی کامیتان بزرگسال دسته یک دورنا لار ارومیه تجلیل و از لوگوی شبکه ملی محیط زیست رونمایی شد.

 

ارسال نظر