شناسه خبر : 35839

اختصاصی چابک آنلاین؛

قیمت بسیاری از سهام موجود در بازار مناسب و جذاب است

قیمت بسیاری از سهام موجود در بازار مناسب و جذاب است

یک کارشناس بازار سرمایه، وضعیت بازار سهام را به‌خاطر شرایط موجود در اقتصاد کلان کشور، تاحدودی غیر قابل پیش‌بینی دانست.

چابک آنلاین، لیلا امیری، رامین خدابنده در گفتگو با چابک آنلاین، در پاسخ به این سوال که بازار سهام تا پایان سال چه روندی را پیش خواهد گرفت، اظهار داشت: بازار سهام  تا حدودی شرایط نامساعدی را طی می‌کند که  این امر، آن را غیر قابل تحلیل و پیش‌بینی کرده است.

وی، افزود: در حال حاضر قیمت بسیاری از سهام موجود در بازار مناسب  و جذاب است، اما نبود اعتماد لازم موجب شده تا بخشی از سرمایه از بازار خارج شود.

به گفته خدابنده، بازار سرمایه دورنمایی از  رفتار اقتصاد کلان کشور است و تا زمانی که برخی ناهنجاری‌ها وجود داشته باشد نمی‌توان استقبال سرمایه‌گذاران خرد از بازار سرمایه را چندان انتظار داشت و در چنین شرایطی تحلیل درست بازار توسط تحلیلگران خبره با دشواری همراه خواهد بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اتفاقات اخیری که در راستای تعیین قیمت برای خوراک پالایشگاه‌ها رخ داد، بیان کرد: اینگونه تصمیم‌گیری‌ها منجر به ایجاد مشکلاتی  برای تولیدکنندگانی مانند متانول‌سازها و اوره‌سازها خواهد شد و در نهایت تغییر نرخ خوراک، از بین رفتن مزیت تولید این محصولات در کشور را به همراه خواهد داشت.

وی،  ادامه داد: باید توجه داشت که به خاطر پرخطر بودن تولید محصولاتی مانند اوره و آمونیاک، تمایل و امکان تولید این محصولات در بسیاری  از کشورها  وجود ندارد، از این رو، کشور ما می‌تواند از مزیت موجود برای تولید این محصولات به نحو مطلوبی بهره‌مند شود.

 

ارسال نظر