شناسه خبر : 22082

آزمون‌های آموزش و پرورش الکترونیکی برگزار می‌شود

آزمون‌های آموزش و پرورش الکترونیکی برگزار می‌شود

سهم سابقه تحصیلی در پذیرش کنکور براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال ۱۴۰۲ از ۳۰ به ۶۰ درصد رسید، در این راستا آرامش دانش آموزان و صیانت از نمره، دغدغه‌ای برای دبیرستانی‌ها است که رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی از برگزاری آزمون الکترونیکی در چارچوب مدارس خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن زارعی درباره افزایش سهم سابقه تحصیلی از  ۳۰ به ۶۰ درصد در پذیرش ورود به دانشگاه‌ها اظهار داشت: بر اساس مصوبه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده سهم کل سابقه تحصیلی سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰درصدی به ۴۰ درصد با تأثیر مثبت می رسد یعنی اگر سابقه تحصیلی دانش آموزان، تاثیر مثبتی داشته باشد، در پذیرش کنکور دخیل می‌شود.

وی افزود: سهم سابقه تحصیلی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ به ۶۰ درصد با تاثیر قطعی می‌رسد همچنین قرار است این موضوع  به پایه‌های دهم و یازدهم هم تسری یابد یعنی در سال ۱۴۰۳ سال یازدهم و در سال ۱۴۰۴ پایه دهم هم به سابقه تحصیلی دانش آموزان با  تاثیر۶۰ درصد قطعی اضافه شود، سهم آزمون سراسری کنکور ۴۰ درصد  و سهم سابقه تحصیلی ۶۰ درصد با تاثیر قطعی است.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با تاکید بر اینکه آزمون سراسری کنکور از سال ۱۴۰۲ دو مرتبه در سال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نتیجه این آزمون سراسری که در سال ۱۴۰۲ دوبار برگزار می شود، تا ۲ سال و صرفا  برای همان گروه آزمایشی معتبر است همچنین یک سری از پذیرش‌ها هم صرفاً از طریق محاسبه سابقه تحصیلی انجام می‌شود.

زارعی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حال آماده‌سازی برای اجرای این مصوبه افزایش ۶۰ درصدی سابقه تحصیلی در کنکور است، گفت: آمادگی برای اجرای این مصوبه از جهت اینکه از سال‌های گذشته در نظر گرفته نمی‌شد و آزمون سراسری کنکور با تفاوت ماهیتی با آزمون‌های آموزش و پرورش دارد، یک ضرورت است.

169533064

 

 

ارسال نظر