شناسه خبر : 47951

رکوردشکنی سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲

رکوردشکنی سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی ایران از رکوردشکنی سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از رکوردشکنی در سرمایه گذاری خارجی با رقم بیش از ۵.۵ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: آمار سرمایه‌گذاری خارجی واقعی شده و طرح‌های صرفا مصوب بدون ورود سرمایه از آمار حذف شده است.

وی گفت: سال ۹۳، ۲۶۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب معتبر داشتیم؛ سال ۹۴، ۸۶۶ میلیون دلار، سال ۹۵ یک میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار، سال ۹۶، ۲ میلیارد و ۶۳۱ میلیون دلار، سال ۹۷، ۸۲۵ میلیون دلار، سال ۹۸ یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون دلار، سال ۹۹ یک میلیارد و ۸۰۳ میلیون دلار، سال ۱۴۰۰، ۲ میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار، ۱۴۰۱، ۴ میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار و سال ۱۴۰۲ تا امروز به عنوان آمار اولیه ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری گفت: بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم به ترتیب از سوی روسیه، چین، امارات متحده عربی، ایرانیان مقیم خارج از کشور، ترکیه، عراق، افغانستان، هندوستان و عمان انجام شده است.

ارسال نظر