شناسه خبر : 47465

اختصاصی چابک آنلاین؛

زیان خالص ۵ شرکت وزارت راه و شهرسازی در مرز ۱۱۸۰ میلیارد تومان

زیان خالص 5 شرکت وزارت راه و شهرسازی در مرز 1180 میلیارد تومان

درآمد عملیاتی شش شرکت و سازمان وزارت راه و شهر سازی در نیمه نخست سالجاری به ۷ هزار میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، بر اساس این گزارش،  شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با 5628 میلیارد تومان درآمد در رتبه اول و با فاصله زیاد دارای بالاترین رتبه درآمد در بین شرکت های مورد بررسی در نیمه نخست نخست سالجاری بود.

به عبارتی،  عمده مجموع درآمد این 6 شرکت متعلق به راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

شرکت آزمایشگاه ها فنی و مکانیک خاک با 787 میلیارد تومان درآمد در رتبه دوم و سازمان ملی زمین و مسکن با 391 میلیارد تومان درآمد در رتبه سوم قرار دارد.

ناگفته نماند که از بین 6 سازمان و شرکت وابسته به وزارت راه و شهر سازی یک  شرکت سودده و 5 شرکت هم زیان ده بودند.

براساس این گزارش،سود خالص شرکت ها و سازمان های وابسته به وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی در این گزارش در نیمه نخست سالجاری، به 211 میلیارد تومان رسید که متعلق به شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بود.

زیان خالص 5 شرکت دیگر هم از مرز 1180 میلیارد تومان عبور کرده است.

photo_2024-03-16_09-28-11

بالاترین رتبه زیان خالص در نیمه نخست امسال به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با یک هزار میلیارد تومان رسیده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی  در ادامه اقدامات برای شفافیت عملکرد مالی شرکت‌های دولتی با هدف ایجاد نظارت  برای مقابله با ناکارآمدی، روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند ماه) صورت مالی  ۲۰۰۵ شرکت‌ دولتی و عمومی را در سامانه کدال منتشر و با این اقدام پرونده شفاف سازی شرکت‌های دولتی و عمومی بسته شد. 

از آنجایی که ۱۰۰۰ صورت مالی شرکت‌های دولتی و عمومی هم در ۸ آبان ماه امسال منتشر شده بود، مجموعاً تعداد صورت‌های مالی منتشر شده این شرکتها در سال جاری به ۳۰۰۵ عدد رسید.

از بین ۱۰۰۵ صورت مالی منتشر شده مربوط به سال مالی گذشته، ۱۹ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی اصلی و مادرتخصصی و یا فرعی، ۹۶ مورد مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و بیمه‌ها، ۱۵ مورد مربوط به مناطق آزاد و شرکت‌های زیرمجموعه، ۴۰۳ مورد مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، ۲۶ مورد مربوط به فدراسیون‌ها و ۴۴۶ شرکت تحت نظارت (حاکمیت) دولت است.

در سال گذشته هم صورت مالی ۱۱۲۴ شرکت دولتی و عمومی در سه مرحله (۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۰ دی ۱۴۰۱ و ۱۴ فروردین ۱۴۰۲) منتشر شده بود. 

انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی در سامانه کدال یکی از وعده‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی و یکی از تکالیف این وزارتخانه براساس قانون بودجه است.

 

ارسال نظر