شناسه خبر : 46268

اختلاف قیمت میوه شب عید از میدان تا خرده فروشی چقدر است؟

اختلاف قیمت میوه شب عید از میدان تا خرده فروشی چقدر است؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: اختلاف قیمت سیب و پرتقال جعبه‌ای و سبدی شب عید از میدان تا بازار ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسداله کارگر گفت: طبق روال همه ساله در ایام اسفند به سبب بحث خرید لوازم خانگی و پوشاک، تقاضا برای خرید میوه در بازار کاهش می‌یابد که امسال هم مستنثی از این امر نیست.

به گفته او، در شرایط کنونی بازار میوه و صیفی در رکود به سر می‌برد و همواره به سبب تقارن ماه رمضان با ایام نوروز بدیهی است که تا حدودی تقاضا کاهش می‌یابد.

کارگر با بیان اینکه مشکلی در ذخیره سازی میوه شب عید نداریم، افزود: با توجه به فراوانی تولید و عرضه سیب و پرتقال شب عید نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه با مازاد تولید روبرو هستیم که براین اساس پیش بینی می‌شود که نوسانی در بازار شب عید رخ ندهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: توزیع میوه شب عید از ۲۶ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، اما میزان ذخیره سازی میوه شب عید بسیار مناسب است.

او گفت: فروشندگان سطح شهر بر مبنای فاکتور رسمی می‌توانند ۱۵ تا ۲۰ درصد سود بر روی فروش سیب و پرتقال جعبه‌ای و سبدی شب عید لحاظ کنند و در فروش کیلویی حداکثر ۳۵ درصد خواهد بود.

ارسال نظر