شناسه خبر : 45685

جزییات جدید از افزایش وام اشتغال

جزییات جدید از افزایش وام اشتغال

مطابق آخرین مصوبه شورای عالی اشتغال مقرر شد تا بانک مرکزی با پیگیری از شورای پول و اعتبار نسبت به افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه فردی خود اشتغالی اقدام نماید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، با ابلاغ تازه‌ترین مصوبه شورای عالی اشتغال توسط صولت مرتضوی (وزیر کار)، بانک مرکزی مکلف شد با پیگیری از شورای پول و اعتبار نسبت به افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه فردی خود اشتغالی اقدام نماید.

وزارت کشور مکلف است نسبت به ارائه گزارش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل پرونده و پرداخت این تسهیلات نسبت به راهبری کارگروه‌های استانی به‌منظور جذب حداکثری در سه ماه پایانی سال اقدام نماید.

همچنین وزارت اقتصاد مکلف است نسبت به تعیین سقف هزینه سرانه ایجاد اشتغال در برنامه های ارائه شده دستگاه های اجرایی و تعیین نرخ سود بر مبنای هزینه سرانه، ظرف مدت ۱۰روز پس از ابلاغ  مصوبه شورای عالی اشتغال اقدام نماید.

مصوبات هشتادوهفتمین جلسه شورای‌عالی اشتغال مورخ ۱۴۰۲.۱۰.۲۱ طی نامه شماره ۲۴۴۷۴۲ مورخ ۱۴۰۲.۱۱.۱۸ توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای‌عالی اشتغال ابلاغ شد.

محمود کریمی بیرانوند,‌معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیراً با بیان اینکه در چهار ماه گذشته ۲۵۴هزار نیروی کار در سامانه جستجوی شغل ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بهبود فضای کلان اقتصاد، هدایت و نظارت وزارت کار و تأمین مالی کسب‌وکارهای خُرد از مهم‌ترین دلایل بهبود وضعیت اشتغال کشور می‌باشد و از ابتدای دولت سیزدهم ۱۵۰همت بودجه برای این کار اختصاص یافته است.

وی در تشریح دلایل بهبود وضعیت کار گفت: فضای کلان اقتصاد وضعیت خوبی دارد که رشد نرخ اقتصادی بالای هفت درصد کشور حکایت از آن دارد. مسأله بعدی‌، هدایت و نظارت دقیق وزارت کار بر فرآیند ایجاد شده و مسأله سوم این است که در حوزه تأمین مالی کسب‌وکارهای خُرد از ابتدای دولت سیزدهم ۱۵۰همت بودجه اختصاص یافته که این امر ادامه‌دار خواهد بود.

ارسال نظر