شناسه خبر : 45516

اختصاصی چابک آنلاین؛

سرمایه گذاری عمان در استخراج طلا و سنگ های گرانبهای در روسیه

سرمایه گذاری عمان در استخراج طلا و سنگ های گرانبهای در روسیه

صندوق سرمایه گذاری دولتی عمان ، ۲۳.۹ درصد از سهام شرکت روسی بولی میتال که در زمینه استخراج طلا و سنگ های گرانبها از معادن با ارزش فعالیت می کند را خریداری کرده است.

چابک آنلاین، فوادپورعبادی، شرکت بولی میتال در وب سایت خود ، اعلام کرد  23.9  درصد از سهام این شرکت معادل 113,201,189 سهم از مجموع کل سهام این شرکت است. 

بدین ترتیب شرکت عمانی ، سهامدار اصلی و اعظم شرکت بولی میتال شده است.

هنوز ارزش قرارداد امضا شده میان طرفین اعلام نشده اما رسانه های عمانی فاش کرده اند که شرکت بین المللی سرمایه گذاری در معادن برای تصاحب این تعداد سهم ، مبلغ 554 میلیون دلار پرداخت کرده است.

عملیات خرید این سهام از طریق بازار بورس آستانا در کشور قزاقستان صورت گرفته است.

شرکت بولی میتال ، بزرگ ترین شرکت استخراج کننده نقره در روسیه و یکی از بزرگ ترین شرکت های استخراج کننده طلا در این کشور نیز به شمار می رود. 

این شرکت یکی از 10 شرکت قدرتمند فعال در زمینه استخراج طلا در سراسر جهان به شمار می رود.

شرکت بولی میتال یک شرکت مادرتخصصی  به شمار می رود و مالک شرکت های مختلفی در قزاقستان و روسیه است که شامل ماگادان ، سفیر دلوفسک ، خاباروفسک ، یاکوتیا  و چوکوتکا   می شود.

اواسط سال 2023 میلادی ، ایالات متحده آمریکا بخش روسی شرکت بولی میتال را در لیست تحریم ها قرار داد اما بخش قزاقستانی این شرکت به راحتی و بدون هیچ تحریمی همچنان در حال فعالیت است.

پس از تحریم آمریکا، شرکت بولی میتال اوراق ثبتی خود را از روسیه به طور کامل به جزیره جیرسی در نزدیکی شهر استانا در قزاقستان منتقل کرد.

 

ارسال نظر