شناسه خبر : 42143

قیمت انواع میوه‌های ایرانی و وارداتی در آستانه شب یلدا

قیمت انواع میوه‌های ایرانی و وارداتی در آستانه شب یلدا

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از عرضه فراوان انواع میوه کاشت داخل و میوه‌های وارداتی مجاز در میادین میوه و تره‌بار و مغازه‌های میوه‌فروشی خبر داد و گفت: آب و هوای مناسب و آفت‌زده نشدن باغ‌های مرکبات در سال جاری به فراوانی عرضه انواع میوه در آستانه شب یلدا انجامیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، از عرضه فراوان انواع میوه در شب خبر داد و گفت: امسال یلدا خوبی را از این نظر پیش رو داریم. به طور کلی امسال عرضه میوه از ابتدای سال جاری خوب بوده و در نیمه دوم سال هم برداشت مرکبات به وفور صورت گرفته است، زیرا هم آب و هوای خوب بوده و درختان دچار تگرگ‌زدگی نشدند و هم آفت‌زدگی در باغ‌های مرکبات نداشتیم، اینها به مازاد تولید میوه در کشور انجامیده است.

کارگر در ادامه از عرضه مناسب میوه‌های وارداتی خبر داد و اظهار کرد: میوه‌های وارداتی هم در شب یلدا به میزان لازم عرضه خواهند شد البته این گفته تنها در مورد میوه‌های وارداتی مجاز صادق است؛ موز، آناناس، نارگیل و انبه در گروه میوه‌های وارداتی مجاز هستند و فروش هر میوه‌ وارداتی غیر از اینه غیرمجاز است و به میوه‌فروشی‌هایی که پروانه کسب دارند اخطار و بر آنها نظارت می‌شود که این میوه‌ها را عرضه نکنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران خاطرنشان کرد: با این حال میوه‌های پرمصرف شب یلدا در رده اول شامل انار و هندوانه و پس از آن خرمالو و انگور می‌شود.

بر اساس کشف قیمت صورت‌گرفته در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران از تاریخ 20 آذر تا امروز 27 آذر 1402 قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران به ‌صورت عمده در کف قیمت ۱۰ هزار تومان، متوسط قیمت ۱۵ هزار تومان و سقف قیمت آن ۲۲ هزار تومان است.

کف قیمت هر کیلوگرم انار ساوه به ‌صورت عمده ۱۰ هزار تومان، به‌طور متوسط ۳۰ هزار تومان و سقف قیمت ۵۰ هزار تومان است.

کف قیمت انار شیراز نیز ۲۰ هزار تومان و به‌طور مت وسط ۳۰ هزار تومان و میوه ممتاز ۵۵ هزار تومان در میدان مرکزی به ‌صورت عمده به فروش می‌رسد.

کف قیمت خرمالوی شمال 15 هزار، متوسط قیمت 20 هزار و قیمت میوه ممتاز 30 هزار تومان است.

قیمت‌های کشف شده برای انواع موز اکوادور نیز 65 هزار، 70 هزار و 75 هزار تومان است.

قیمت+میوه+شب+یلدا

 
ارسال نظر