شناسه خبر : 41514

هند برای تنظیم بازار سیب دست به دامن ایران شد

هند برای تنظیم بازار سیب  دست به دامن ایران شد

«هند برای تنظیم بازار میوه ۱.۴ میلیارد نفری خود دست به دامن ایران شد»، صادرات از دو هفته گذشته به این کشور آغاز شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس،  رسانه‌های هندی اعلام کردند که قیمت سیب در هند جعبه ای 1300 روپیه رسیده و مسئولان هندی را وادار کرده برای تنظیم بازار دست به «واردات گسترده سیب از ایران» بزند.

آنطور که تولید کنندگان هندی گفته اند واردات از ایران در دو هفته اخیر قیمت را در این کشور به نصف رسانده و از 130 روپیه در هر کیلو به 60 روپیه کاهش داده است.

هر روپیه معادل 51 تومان است که قیمت سیب در هند از 6500 تومان به 3000 تومان افت کرده است.

کاهش تولید امسال در هند عامل گرانی این محصول شده و از ایران که براساس گزارش سازمان خواروبار جهانی ملل متحد جایگاه چهارم تولید سیب دنیا را دارد و 4.5 میلیون تن تولید دارد، کمک گرفته است.ایران رتبهٔ اول تولید میوه در خاورمیانه را داراست.

بر اساس آمارها، ایران از آوریل 2021 تا ژانویه 2022، حدود 1950 تن سیب به ارزش 2 میلیون دلار به هند صادر کرده است..

بر اساس اعلام سازمان توسعه و تجارت خشکبار، حبوبات، پیاز، پشم، کیوی، سیب، گچ، سیمان، قیر، انواع روغن، بادام، زعفران، خرما، محصولات پتروشیمی، متانول، آمونیاک، پلی‌استیرن، پلی‌اتیلن، تولوئن هم جزو محصولاتی است که به هند صادر می شود که در 4ماه نخست امسال تجارت دو کشور با 6 درصد رشد به 700 میلیون دلار رسیده است.

 

ارسال نظر