شناسه خبر : 41452

آغاز طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت

آغاز طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت

رئیس سازمان منابع طبیعی گفت: بر اساس گزارش‌های معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی حدود ۶۲ میلیون اصله نهال میوه و باغی برای طرح کاشت یک میلیارد درخت تولید شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، عباسعلی نوبخت در مراسم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که صبح امروز آغاز شد با بیان اینکه این طرح امروز همزمان در کل کشور آغاز شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی توانسته بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال برای این طرح تولید کند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی حدود ۶۲ میلیون اصله نهال میوه و باغی تولید شده و با همکاری بخش خصوصی و صاحبان صنایع در قالب مسئولیت اجتماعی بر اساس آخرین آمار بیش از ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزاراصله نهال تولید شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی  و آبخیزداری کشور اضافه کرد: رئیس جمهوری در پایان تابستان دستور دادند  باید در کشور یک میلیارد نهال مانند سایر کشورها کاشته شود. از آن زمان نیز کمیته‌هایی در وزارت جهاد به وجود آمد و اقدامات لازم انجام شد.

وی در ادامه گفت: ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را داریم. تعداد زیادی رودخانه وجود دارد و این ظرفیت‌های زیادی را برای کشور ایجاد می‌کند.

نوبخت با اشاره به اینکه  می‌توانیم آب این درختان را از آب سبز و بارندگی‌ها تامین کنیم، گفت: می‌توانیم ۱۲۰ میلیارد مترمکعب آب بارش‌ها و آب سبز را مدیریت کنیم. در نظر بگیرید هر درخت در سال ۲۰ بار و هربار ۱۰ لیتر آب دهی شوند. این یعنی هر درخت در سال ۲۰۰ لیتر آب نیاز دارد اگر این میزان را در یک میلیارد درخت ضرب و تقسیم بر هزارکنیم ۲۰۰ میلیون مترمکعب می شود که در برابر ۱۲۰ میلیارد متر مکعب عددی نیست.

وی همچنین عنوان کرد:صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر جهادکشاورزی اولین مدرسه را در راستای شعار "هرمدرسه یک نهالستان" به نهالستان تبدیل کردیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی در پایان گفت:تمام نهالستانها و پارک‌ها در اختیار دانش آموزان و دانشجویان برای یادگیری چگونگی پرورش نهال قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر