شناسه خبر : 41123

افزایش ۱.۵ برابری تولید میوه و صیفی نسبت به سال قبل

افزایش ۱.۵ برابری تولید میوه و صیفی نسبت به سال قبل

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به افزایش ۱.۵ برابری تولید میوه و صیفی نسبت به سال قبل، نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه مازاد تولید باید صادر شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به افزایش ۱.۵ برابری تولید در همه اقلام میوه و صیفی، بازار متعادل است.

او قیمت کنونی هرکیلو انار را ۲۵ تا ۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو انگور بی دانه سفید ۱۵ تا ۴۰ هزارتومان، انگور بی دانه قرمز ۲۵ تا ۵۰ هزارتومان، پرتقال تامسون شمال ۱۰ تا ۲۵ هزارتومان، پرتقال ناول جنوب ۲۵ تا ۴۵ هزارتومان، خرمالو شمال ۱۵ تا ۳۰ هزارتومان، خرمالو کن ۲۵ تا ۵۰ هزارتومان، خیار بوته ای ۱۰ تا ۲۲ هزارتومان، خیار گلخانه ۱۰ تا ۲۶ هزارتومان، سیب لبنانی زرد ۱۵ تا ۵۰ هزارتومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۰ هزارتومان و کیوی ۲۰ تا ۴۵ هزارتومان است.

دارایی نژاد ادامه داد: هم اکنون هرکیلو گلابی بیروتی با نرخ ۳۰ تا ۸۰ هزارتومان، لیموشیرین ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، نارنگی ۱۵ تا ۳۵ هزارتومان، موز اکوادور ۶۰ تا ۶۴ هزارتومان، موز هندی ۴۰ تا ۵۵ هزارتومان، هندوانه ۵ تا ۱۵ هزارتومان، خربزه ۸ تا ۳۰ هزارتومان و طالبی ۵ تا ۲۰ هزارتومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان در ادامه افزود: با توجه به افزایش تولید مازاد بر نیاز کشور، صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است که پیش بینی می شود روند رشد صادرات استمرار یابد.

او درباره آخرین وضعیت بازار میوه و صیفی گفت: با توجه به فراوانی عرضه میوه و صیفی پیش بینی می شود که تا اواسط آذر قیمت در بازار نوسانی نداشته باشد.

 

ارسال نظر