شناسه خبر : 37228

افت تولید چرم به خاطر کاهش کشتار است

افت تولید چرم به خاطر کاهش کشتار است

مدیرکل صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۷.۱ درصدی صنعت نساجی در سال گذشته خبر داد و گفت: این صنعت پیشروترین بخش صنعتی بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن گرجی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته اظهار داشت: این صنعت نسبت به سایر صنایع پیشرو بوده است که این امر حاصل تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان در این عرصه است.

وی افزود: در مجموعه‌های تولیدی و صنفی اتحادیه‌ها، اصناف و انجمن‌ها خط مقدم و بازوان تسهیلگری در بخش صنعت هستند ما نیز در وزارت صمت از صنعتگران نساجی حمایت می‌کنیم.

مدیرکل صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت نساجی یک صنعت مردمی با کمترین میزان استفاده از رانت است گفت: در ماه‌های گذشته این صنعت وضعیت خوبی داشته است؛ اما در سه ماه تابستان به خاطر ماه محرم و صفر بازار راکدتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: تامین مواد اولیه در این صنعت به سیاست‌های ارزی بر می‌گردد و ثبت سفارش‌ها با تاخیر باعث وجود مشکلاتی شده است.

گرجی با بیان اینکه هزار واحد صنعتی فرش ماشینی در کشور داریم، گفت: بازار داخلی غنی از واردات است ضمن اینکه توان صادراتی وجود دارد و نیاز به برنامه‌های اصلاحی است.

وی عنوان کرد: فرش یک محصول رقابتی است، صادرات فرش ماشینی ۲۸۰ میلیون دلار است که در حوزه طراحی فرش ماشینی با استفاده از دانش بنیان‌ها و تجهیزات ماشین‌آلات ظرفیت خوبی داریم.

مدیرکل صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: سال گذشته رشد قابل توجهی داشته‌ایم زیرساخت‌های صنعتی و دانش را بخش صنعت نساجی داشته‌ایم و یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث صادرات است که ارزآوری را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی به شامخ اقتصاد در بخش صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: متوسط شامخ اقتصاد در خرداد ۵۳، متوسط کل صنعت ۵۵، متوسط صنعت نساجی ۶۴.۱۷ و متوسط پوشاک و چرم ۶۴.۲۹ بوده است.

گرجی گفت: طبق این گزارش، شامخ نساجی و پوشاک از متوسط اقتصاد و صنعت بالاتر بوده و نسبت به خرداد سال گذشته به ترتیب ۳ و ۳۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنایع پوشاک و نساجی وزارت صمت با اشاره به کاهش تولید چرم گفت: این امر به خاطر کاهش کشتار بوده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۷ هزار تن پلی اکریلیک تولید می‌شود که رشد ۳۰۰ درصدی یافته است که قابلیت رسیدن به ۲۰ هزار تن را دارد.

برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته

 اولین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته با حضور بیش از ۹۰ شرکت تولیدکننده و تامین کننده پارچه در رسته‌های تار و پود، گردباف، گتن راشل، کش‌باف تریکو و بافت‌های سنتی در متراژ ۱۰ هزار متر فضای نمایشگاهی از شهرهای تهران، اصفهان، یزد، البرز و کاشان و سایر شهرهای تولیدکننده پارچه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب با حمایت وزارت صمت، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و مجوز سازمان توسعه تجارت ایران از ۱۸ تا ۲۱ شهریور ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر