شناسه خبر : 36717

اختصاصی چابک آنلاین ؛

بازدهی تاصیکو در سال گذشته دو برابر افزایش داشت

بازدهی تاصیکو در سال گذشته دو برابر افزایش داشت

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین، اعلام کرد که این شرکت در سال گذشته توانست شرایط خوبی را در بازار سرمایه سپری کند، به‌طوری که هم بازدهی شرکت‌های زیرمجموعه تاصیکو بیش از ۷۵ درصد افزایش داشت و هم بازدهی خود هلدینگ به بیش از دو برابر افزایش یافت.

چابک آنلاین، لیلا امیری، امیرحسین نادری در گفتگو با چابک آنلاین، اظهار داشت: صدر تأمین طی سال گذشته بالاترین بازدهی‌ها را در کل بازار داشته که با 111 درصد رشد بازدهی و پرداخت حداکثری سود در مجمع سالیانه خود،  بین رقبایش رتبه اول را کسب کرد.

وی گفت: این شرکت در سال گذشته با تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه‌اش در راستای افزایش سرمایه‌ مشارکت کرد که در پیشرفت پروژه‌‌های در دست اقدام آنها بسیار تأثیرگذار بود، به‌عنوان مثال شرکت پارس تأمین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تاصیکو است که پروژه پلنت نیم تنی طلا را در دست اجرا دارد. این شرکت در سال گذشته با مشارکت صدر تأمین اقدام به افزایش سرمایه کرد.

نادری ادامه داد: پروژه‌های مربوط به شرکت معدنی املاح، شرکت پشم شیشه ایران و خاک چینی در سال گذشته پیشرفت مطلوبی داشتند و در کنار پروژه‌های این شرکت‌ها، بسیاری از پروژه‌های سایر شرکت‌های زیرمجموعه صدر تأمین در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین،  از اقدام این هلدینگ در راستای اصلاح ساختار مالی تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه‌اش از جمله مس باهنر از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها طی سال گذشته خبر داد و افزود: چنین اقدامی برای شرکت‌های کاشی الوند و لعابیران نیز در سال جاری در دستور کار صدر تأمین قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال 1401 عرضه شرکت صنایع سرام‌آرا در بازار فرابورس توسط صدر تأمین اتفاق افتاد، گفت: به‌طور کلی تاصیکو در سال گذشته توانست شرایط خوبی را در بازار سرمایه سپری کند، به‌طوری که هم بازدهی شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت سرمایه‌گذاری بیش از 75 درصد افزایش داشت و هم هلدینگ صدر تأمین بازدهی خوبی را از خود به جای گذاشت.

نادری اظهار امیدواری کرد که با رویکرد توسعه‌ای صدر تأمین نسبت به پروژه‌هایش و با توجه به تمرکز این هلدینگ بر روی شرکت‌های صنایع طلا، مس و زغال، شاهد سودآوری خوبی در سال جاری داشته باشد. 

وی بهره‌برداری از پلنت نیم تنی طلا را در سودآوری سال جاری مؤثر دانست و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه که در بودجه سال جاری شرکت هم دیده شده است، می‌توان استحصال شمش داشت که هم بازدهی و هم درآمدهای عملیاتی صدر تأمین را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌ها از جمله معدنی و املاح، صنایع کاشی، مس باهنر و همچنین فولاد مبارکه با توجه به چشم‌انداز خوبی که در سال جاری دارد، می‌توانند صدر تأمین و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را در سال 1402 به سود عملیاتی مطلوبی سوق دهند، علاوه بر این تأثیر مثبتی نیز در روند بازار سرمایه برای آنها خواهد داشت.

نادری با بیان اینکه در حال حاضر بازار سهام به‌خاطر قوانینی که آن را تحت تأثیر قرار داده است، شرایط خوبی را سپری نمی‌کند، اظهار امیدواری کرد که با بازگشت بازار به روند ذاتی و بنیادی خودش، بتوان در آینده رشد و روند خوبی را داشته باشد .

 

ارسال نظر