شناسه خبر : 35579

بیش از ۹۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون ایجاد شد

بیش از ۹۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون ایجاد شد

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۵ درصد تسهیلات تکلیفی پیش‌بینی شده در تبصره ۱۸ قانون بودجه به تعاونی‌ها اختصاص خواهد یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، مهدی مسکنی درباره آمار ایجاد اشتغال بخش تعاون اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۰ هزار تعاونی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد برابر آمارها ۱۰۱ هزار تعاونی فعال هستند. حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است و در راستای افزایش ظرفیت اشتغال تعاونی‌ها و با رویکرد توسعه بخش تعاون در سال گذشته ۹۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون به وجود آمد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سهم بخش تعاون از صادرات کل کشور در سال گذشته را ۱.۵ میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: صادرات بخش تعاون از مجموع کل صادرات غیرنفتی حدود ۲.۹ درصد بوده و در سال ۱۴۰۱ صادرات تعاونی‌ها ۲۰ درصد رشد داشته است.

مسکنی تاکید کرد: ما رویکرد افزایش بهره وری، توسعه صادرات، شبکه سازی و بازاریابی و فروش در تعاونی‌ها را به عنوان یک اولویت و اصل اساسی در وزارت تعاون پیگیری می‌کنیم.

وی از ابلاغ خط اعتباری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی به استان‌ها خبر داد و گفت: این اعتبار در مجلس به تصویب رسیده و شیوه نامه اجرایی آن از هفته قبل به استان‌ها ابلاغ شده است. همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال و در راستای تاکید رئیس جمهور مبنی بر ایجاد اشتغال به ویژه در بخش تعاون مقرر شده تا ۲۵ درصد تسهیلات تکلیفی از محل منابع جزء ۶ و ۷ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های تولید و اشتغال تعاونی‌ها اختصاص داده شود که پس از تصویب در شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استانی به تعاونی‌ها پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی نیز گفت: در حال حاضر سهم تعاون از اقتصاد حدود ۶ تا ۷ درصد برآورد می‌شود در صورتی که طبق قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ سهم بخش تعاون باید به ۲۵ درصد افزایش یابد.

ارسال نظر