شناسه خبر : 35115

آمریکا و برزیل ۱۹۳ و ۱۳۵ میلیارد دلار مواد غذایی صادر کردند

آمریکا و برزیل 193 و 135 میلیارد دلار مواد غذایی  صادر کردند

آمریکا، برزیل، هلند، آلمان و چین ۵ کشور بزرگ صادرکننده مواد غذایی در جهان هستند که ۲ کشور نخست به ترتیب ۱۹۳ و ۱۳۵ میلیارد دلار مواد غذایی در سال گذشته صادر کرده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ،  بر اساس آمارهای وزارت کشاورزی روسیه، این کشور در سال گذشته هفدهمین صادرکننده بزرگ غذا در جهان بوده است.

بر اساس این گزارش، روسیه 2.1 درصد صادرات مواد غذایی در بازارهای جهانی در سال 2022 به خود اختصاص داده است.

در عین حال، در میان 20 کشور برتر در زمینه صادرات مواد غذایی، روسیه بیشترین افزایش در حجم صادرات محصولات کشاورزی طی 10 سال گذشته را از آنِ خود کرده است.

صادرات محصولات کشاورزی روسیه تا پایان سال 2022 شاهد افزایش 12 درصدی بوده و به 41.6 میلیارد دلار رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد، درآمدهای صادراتی روسیه از محل فروش غلات 18 درصد، از محل فروش روغن 25 درصد و از محل فروش محصولات گوشتی 23 درصد  افزایش یافته است. در عین حال، درآمدهای صادراتی در صنایع غذایی و فرآوری 1.6 درصد افزایش یافته است.

محموله‌های ماهی و غذاهای دریایی و محصولات لبنی نسبت به سال گذشته 12 و 1.9 درصد افزایش یافته است.

به نوشته این گزارش، صادرات جهانی محصولات کشاورزی روسیه در سال 2022 رکورد جدیدی ثبت کرده و برای نخستین بار از مرز 2 تریلیون دلار گذشته است.

سهم 20  کشور صادرکننده بزرگ غذا در جهان 69.8 درصد است که این رقم در سال 2021 حدود 67.9 درصد ثبت شده بود.

آمریکا سال گذشته همچنان بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان و برزیل دومین صادرکننده بزرگ مواد غذایی در جهان بودند. درآمد 2 کشور در این زمینه به ترتیب 193 میلیارد دلار و 135 میلیارد دلار برآورد شده است.

هلند با صادرات مواد غذایی بالغ بر 121 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته است. آلمان و چین چهارمین و پنجمین صادرکنندگان بزرگ غذا در جهان در سال گذشته شناخته شده‌اند.

 

ارسال نظر