شناسه خبر : 34352

۴۹ نفر در کشور بیش از ۲۰ واحد خانه خالی دارند

۴۹ نفر در کشور بیش از ۲۰ واحد خانه خالی دارند

سبحانیان می‌گوید: در دوماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۲۰ خانه خالی شناسایی شده است که از میان خانه‌های شناسایی شده از قبل ۴۹ نفر بیش از ۲۰ واحد مسکونی را مالک بوده اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری گفت: برای اولین بار سهم درآمدهای مالیاتی از بودجه کشور به بالای ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ۱۸ هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ وصول شده است. همچنین در دو ماهه ابتدای امسال نیز ۸ هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی وصول شده است. 
 
به گفته سبحانیان، بیش از ۱۸۰ هزار حساب شخصی شناسایی شده اند که غیر تجاری بوده اما فعالیت تجاری داشته اند و هیچ اطلاعاتی در نظام مالیاتی نداشته اند. علاوه بر این، توانستیم ۴۵ شخص حقیقی را که فاقد هیچ گونه ثبت نامی در نظام مالیاتی بوده اما به میزان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان واریزی به حساب هریک از این افراد بوده است. در مجموع ۶۶ هزار میلیارد تومان واریزی به حساب این افراد بوده که شناسایی شدند. 
 
او گفت: در سال ۱۴۰۰، حدودا به تعداد ۱۷۷ هزار خودروی لوکس شناسایی شده است. تکلیف قانون بودجه برای مالیات این خودروها ۶ هزار میلیارد تومان بوده، اما میزان مالیات تعیین و اعلام شده به مودیان  ۲ هزار میلیارد تومان است. از این میزان نیز، ۷۷۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید: در سال ۱۴۰۱، حدودا به تعداد ۲۶۳ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده است. تکلیف قانون بودجه برای مالیات این خودروها ۶ هزار میلیارد تومان بوده، اما میزان مالیات تعیین و اعلام شده به مودیان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
 
از این میزان نیز، ۲۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است. همچنین ۱۲ هزار خانه خالی شناسایی شده و تکلیف قانون بودجه برای این خانه‌ها  ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی بوده است. میزان مالیات تعیین و اعلام شده به مودیان این پایه مالیاتی، ۳۹۲ میلیارد تومان است که از این میزان نیز ۲۵ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.
 
سبحانیان می گوید: پارسال تعداد خانه های خالی شناسایی شده، ۴۵ هزار است و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از محل این خانه ها در قانون بودجه تکلیف شده بود. اما تاکنون ۶ میلیارد تومان مالیات وصول شده است. امسال نیز ۵۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شده است. در ضمن تاکنون ۴۹ نفر شناسایی شده اند که بیش از ۲۰ واحد خانه خالی دارند.
ارسال نظر