شناسه خبر : 34343

اختصاصی چابک آنلاین؛

مهمترین دلیل اختلاف نظر بیمه پارسیان با پتروشیمی آبادان چیست؟

مهمترین دلیل اختلاف نظر بیمه پارسیان با پتروشیمی آبادان چیست؟

مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان، اظهارداشت: اختلاف بین بیمه گر و بیمه گذار موضوعی است که همواره و همه روزه برای تمامی شرکت های بیمه ای به وجود می آید.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "هادی اویارحسین"، در گفت و گو با چابک آنلاین،درخصوص اینکه چرا تعیین تکلیف خسارت پتروشیمی آبادان با بیمه پارسیان بعد ازگذشت چند سال هنوز به نتیجه قطعی نرسیده، اظهارداشت که هر روزه در تمامی شرکت های بیمه ای این مباحث بین بیمه گذار و بیمه گر وجود دارد ومساله چندان مهمی نیست.

به گفته وی،اختلاف بین بیمه گر و بیمه گزار در بخش پرداخت خسارت برای تمامی خسارت های بیمه ای از جمله خسارت های شخص ثالث هم بوجود می آید.

هفتم تیرماه سال 1397  حادثه‌ آتش سوزی در واحد 600 مجموعه پتروشیمی آبادان که واحد تولید VCM این شرکت بوده به وجود آمد.

اندکی بعد و پس از کارشناسی های انجام شده، مشکل فنی و فرآیندی غیرقابل پیش بینی در برج VCM و ریبویلرهای آن، علت بروز حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی آبادان اعلام شد.

درعین حال، مدیران این مجموعه تاکید کردند که این شرکت پتروشیمی از پوشش بیمه ای برخوردار بوده است.

اکنون وپس از گذشت بیش از 4 سال از حادثه فوق،مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان، در گفت گو با چابک آنلاین افزود که درسال 1397 همکاران پتروشیمی آبادان و کارشناسان شرکت بیمه پارسیان در برآوردهایی که از خسارت حادثه آتش سوزی این پتروشیمی داشتند به توافق نرسیدند و به همین دلیل این موضوع به سمت داوری رفت.

امید بچاری،مدعی شد که باگذشت بیش از 4 سال از حادثه آتش سوزی این پتروشیمی، شرکت بیمه پارسیان هنوز خسارت این شرکت پتروشیمی را پرداخت نکرده است.

وی، معتقد است که به دلیل عدم پرداخت به موقع خسارت آتش سوزی پتروشیمی آبادان از سوی شرکت بیمه، این پتروشیمی متضرر شده چراکه نتوانسته به موقع بازسازی ها را انجام دهد.

بچاری،تاکید کرد که بارها برای مذاکره و مصالحه، مدیران پتروشیمی آبادان با حضور مدیران هلدینگ تاپیکو و مدیران بیمه پارسیان وکارشناسان حقوقی  هر دو مجموعه ، جلساتی برگزار شد که بیمه پارسیان هم موارد مطرح شده را تایید کرد اما هنوز نتیجه ای در برنداشته است.

وی،گفت که از طریق کارگزاربیمه با بیمه مرکزی یکسری صحبت هایی انجام شده اما هنوز از بیمه مرکزی به این موضوع ورودی  نکرده اند.

 

  • علیشیر

    این چه اظهار نظری است ؟ بیمه ها باید سروقت پرداخت کنند.

  • سونیا

    چه تجربه تخلیه

ارسال نظر