شناسه خبر : 34076

قهوه در جهان گران شد

قهوه در جهان گران شد

قیمت قهوه در جهان گران شد و به بیشترین میزان ۱۲ سال گذشته رسید؛ برخی انواع قهوه نسبت به سایرین رشد قیمت بیشتری داشتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس،  قیمت قهوه در  جهان به بیشترین میزان 12 سال گذشته رسیده است و این خبر خوبی برای دوستداران قهوه در جهان نیست.

بر اساس این گزارش احتمالا دوستداران قهوه در جهان به دنبال این باشند که نوشیدنی با قیمت مناسب تری را جایگزین کنند زیرا فشار هزینه های زندگی بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته قیمت عمده فروشی قهوه با ثبت رکورد جدید به بیشترین میزان 12 سال گذشته رسید در این میان قیمت قهوه‌های فوری بیشتر افزایش داشتند که اینها باعث شد قهوه های بی‌کیفیت که قبلا ارزانتر بودند جایگزین قهوه های با کیفیت و مطلوب در بازار بشوند.

این گزارش می نویسد که در  بازار آلمان که بزرگترین مصرف کننده قهوه در اروپا هستند، قیمت خرده فروشی قهوه فوری تا 20 درصد رشد کرد.

در این گزارش تاکید شده که با وجود افزایش تولید و صادرات، قیمت ها در جهان افزایش یافته است که عامل اصلی آن رشد بیش از اندازه تقاضا است.

«جادیث گینز» مشاور شرکت صادر کننده کالاهای اساسی در نیویورک گفت: افزایش قیمت قهوه باعث شده که تقاضا از سمت قهوه با کیفیت و گران به سمت قهوه های ارزان بیشتر شود به طوری که این مسئله روی صادرات هم تاثیرگذار بوده است.

ارسال نظر