شناسه خبر : 33974

۳۰۰ هزار بشکه نفت به شبکه کشور اضافه می‌شود

۳۰۰ هزار بشکه نفت به شبکه کشور اضافه می‌شود

وزیر نفت گفت: با بهره برداری از پالایشگاه قاسم سلیمانی حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت به شبکه اضافه خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد اوجی وزیر نفت در خصوص بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت گفت: بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت بزرگترین نمایشگاه در منطقه و خاورمیانه بوده است؛ در این نمایشگاه ۱۵۰۰ شرکت داخلی و حدود ۲۰۰ شرکت خارجی حضور داشته‌اند و شعار این نمایشگاه تولید فناورانه و مصرف بهینه بوده است.

او افزود: دولت مردمی تاکنون توانسته حدود ۴۰ میلیارد دلار تفاهمنامه را به امضا برساند و در این نمایشگاه حدود ۲۰۰ قرارداد داخلی و خارجی به امضا رسانده که حدود ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وزیر نفت گفت: طرح‌های افزایش تولید نفت و گاز از مهمترین رخ دادها بوده است که با توجه به بهره برداری رسیدن طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی افزایش تولید صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: استفاده از میادین مشترک برای افزایش تولید و به تحقق رسیدن شعار سال است چرا که افزایش تولید می‌تواند تورم را مهار کند.

 اوجی گفت: در سال گذشته حدود ۳۶ میلیارد دلار عقد قرارداد داشتیم که حدود ۱۲ میلیارد دلار پیمان‌ها طرح‌های نیمه کاره بوده که در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیده است و حدود ۳۰ میلیون متر مکعب به تولید در بخش نفت و گاز اضافه شده است و از سوی دیگر نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار طرح افتتاح خواهد شد.

وزیر نفت در خصوص خام فروشی گفت: با بهره برداری از پالایشگاه قاسم سلیمانی حدود ۳۰۰ هزار بشکه به شبکه اضافه خواهد شد و صادرات را نیز افزایش می‌ یابد. همچنین برای جلوگیری از خام فروشی مشوق‌هایی در نظر گرفته است.

او گفت: فروش سال گذشته حدود ۱۴ هزار میلیارد دلار بوده است که  ۷۰ درصد آن خام فروشی بوده که با برنامه‌های در نظر گرفته شده سال آتی خام فروشی به این شدت نخواهد بود.

 

ارسال نظر