شناسه خبر : 33957

نرخنامه جدید قیمت بلیت هواپیما اعلام شد

نرخنامه جدید قیمت بلیت هواپیما اعلام شد

با نظارت سازمان هواپیمایی نرخنامه جدید قیمت بلیت هواپیما بر مبنای میانگین افزایش ۲۹ درصدی، در همه مسیرهای هوایی منتشر شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا،قیمت جدید بلیت هواپیما پس از حدود دو سال عدم تغییر قیمت، روز پنجشنبه هفته گذشته و با اعمال میانگین افزایش قیمتی ۲۹ درصد به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید و برای اجرا به همه ایرلاین‌ها ابلاغ شد.

با این حال، در پی انتشار جدول قیمت‌ها با میانگین قیمتی بیشتر از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی، مجدد در جلسه مشترک سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی بررسی و نرخنامه جدید امروز (شنبه، ۲۹ اردیبهشت) اعلام و در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری خواهد شد.

در عین حال معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری شب گذشته تاکید کرد: با هر گونه گران‌فروشی بلیت هواپیما پس از ابلاغ نرخ‌های جدید خارج از قیمت مصوب برخورد خواهد شد.

«حسن خوشخو» اظهار داشت: افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما مصوب شد و شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت نرخ نامه‌ای که توسط انجمن ایرلاین‌ها در معرض دید افکار عمومی از طریق سایت رسمی انجمن منتشر می‌شود، خواهند بود.

وی اعلام کرد: هر چند شرایط شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر شده و علاوه بر تورم، افزایش نرخ ارز هم که درصد بالایی در هزینه‌ های یک صندلی پروازی را شامل می شود بالا است و شرایط مدیریت صنعت را با چالش های بزرگی روبرو ساخته است، اما رعایت حقوق مردم از اولویت های این سازمان است.

ارسال نظر