باختر بیوشیمی دوباره فعال شد

باختر بیوشیمی دوباره فعال شد

واحد تولیدی «باختر بیوشیمی» که به دلیل مشکلات مالی از حدود پنج سال پیش تعطیل اعلام شده بود، با پیگیری مسئولان آغاز به کار کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، واحد تولیدی «باختر بیوشیمی» که در زمینه تولید انواع دارو در استان کرمانشاه فعالیت دارد و اواخر خردادماه سال ۹۷ با ۱۴۰ کارگر تعطیل اعلام شده بود، با تامین منابع مالی و تجهیز اعتبار فعالیت خود را آغاز کرد.

یک منبع کارگری در کرمانشاه گفت: مشکلات مالی و نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت این کارخانه را با چالش مواجه کرده بود، اما امروز با حمایت مسئولان و تامین منابع مالی شاهد راه‌اندازی مجدد کارخانه باختر شیمی هستیم.

وی با بیان اینکه پیگیری راه اندازی کارخانه داروسازی باختر شیمی واقع در کیلومتر ۸ جاده سنندج از سال‌ها پیش آغاز شده است، در ادامه افزود: اخیرا با حمایت مسئولان و تامین بخش زیادی از منابع مالی کارخانه، خطوط تولید دو دارو راه‌اندازی شد و به مرور تعداد داروهای تولیدی افزایش می‌یابد.

به گفته این فعال کارگری؛ هم اکنون در فاز نخست تعدادی از کارگران سابق شروع به کار کرده و در آینده‌ای نزدیک با افزایش تولیدات این کارخانه در صورت ادامه روند حمایتی مسئولان، اشتغال شمار دیگری از کارگران را خواهیم داشت.

این منبع کارگری با بیان اینکه مزایای راه‌اندازی این کارخانه به عنوان یکی از مراکز مهم تولید دارو کشور به ویژه در حوزه تولید داروهای ژنریک، هپاتیت و داروهای ضد ویروسی ادامه تولیدات محصولات با کیفیت داخلی و ایجاد اشتغال است، در خاتمه افزود: قرار است به همت کارگران و حمایت مسئولان این کارخانه به روزهای اوج خود بازگردد.

ارسال نظر