شناسه خبر : 33825

۳۰ درصد کاغذ دیواری مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود

۳۰ درصد کاغذ دیواری مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود

رئیس اتحادیه تزئینات ساختمان البرز با بیان اینکه فقط ۳۰ درصد کاغذ دیواری مورد نیاز کشور در داخل تولید و ۷۰ درصد مابقی وارداتی است، گفت: با توجه به توان داخلی در صورت در اختیار داشتن فناوری نوین نانو و منابع مالی، می‌توانیم در این بخش به خودکفایی برسیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد بهرامی صالح، گفت: بیشتر مواد مورد نیاز در طراحی و تزیین فضای داخلی ساختمان‌ها در داخل کشور تولید می‌شود اما کاغذ دیواری که در سال‌های اخیر استفاده از آن مورد توجه بیشتری قرار گرفته از چین وارد می‌شود.

دانش تولید کاغذ دیواری نانو را نداریم!

وی افزود: در تولید کاغذ دیواری با کیفیت و قابل شستشو نیاز به تکنولوژی و فناوری نانو نوین است که متاسفانه این دانش و  تکنولوژی را در اختیار نداریم و تولید کاغذ دیواری داخلی مبتنی بر روش‌های قدیمی بوده و کیفیت آن همسو با پیشرفت تکنولوژی روز در بخش تولید کاغذ دیواری نیست.

در حالی که با توجه به نیروی کار و در اختیار داشتن  منابع نفتی و مواد اولیه می‌توانیم در این بخش با افزایش کیفیت و طراحی مبتنی بر نانو نوین به خودکفایی برسیم.

بهرامی صالح ادامه داد: البته با تلاش‌های صورت گرفته توسط چند شرکت، تعدادی دستگاه مورد نیاز وارد شده که توسط چینی‌ها در حال تولید است و مهندسین ما هم در حال آموزش  هستند.

امیدواریم با مساعدت مسئولین، تولید این کاغذ دیواری سرعت بیشتری پیدا کند. ما می‌توانیم با توسعه و توجه به این بخش به عرصه صادرات و بازارهای خاورمیانه ورود کنیم.

وی در خصوص مزیت‌های کاغذ دیواری نانو گفت: کاغذ دیواری نانو نوع جدیدی از کاغذ دیواری است که با فناوری نوین نانو ساخته و طراحی می‌شود.

این نوع از کاغذ مقاوم بوده و با محیط زیست سازگار است از این رو به دلیل سلامت و کیفیت بالای آن مورد توجه افراد برای استفاده در طراحی داخلی منزل و محل کار است و با توجه به زیبایی و صرفه آن در ماندگاری می‌توان آن را جایگزین مناسبی برای نقاشی و رنگ ساختمان در نظر گرفت. 

وی ادامه داد: برای افزایش کیفیت تولید در داخل باید بسترهای رقابت را فراهم کرد از این رو در تولید کاغذ دیواری و نیز سایر موارد تزیینی ساختمانی باید توسعه شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی و آزادسازی و تسهیل واردات مدنظر قرار گیرد.

فرایند ۲۴ ساعته‌ای که گاهی دو ماه هم طول می‌کشد

وی با اشاره به مشکلات واردات کاغذ دیواری گفت: پس از سفارش از تولید تا حمل و تحویل  حدود چهار تا شش ماه طول می‌کشد تا به ایران برسد. در زمان سفارش ۳۰ درصد مبلغ باید واریز شود اما زمانی که به بنادر ایران می‌رسد تا بانک ملی ارزش افزوده آن را محاسبه کند گاهی یک سیر ۲۴ساعته تحویل بار دو ماه طول می‌کشد در حالی که واریز مبلغ ارزش افزوده هم به موقع پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه تزئینات فضای داخلی در ساختمان سازی امروزی گفت: هر چند عواملی نظیر شرایط اقتصادی، افزایش قیمت تمام شده ساختمان، وضعیت بودجه مشتری و نوسان ارز بر روی بازار این صنف تاثیر منفی می‌گذارد اما تزیینات ساختمان به دلیل اهمیت زیبایی بصری و ایجاد آرامش و حس خوب جزو لاینفک ساختمان سازی امروزی است و باید با توجه به طیف وسیعی از آیتم‌های تزئینی که در بر می‌گیرد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص کنترل قیمت نصب کاغذ دیواری و دستمزد نصاب افزود:کلیه فروشندگان ملزم به رعایت قیمت‌ها هستند و در صورت تخلف و افزایش نرخ در صورت مطلع شدن، اتحادیه نظارت و رسیدگی خواهد کر

ارسال نظر