شناسه خبر : 33685

کدام خودروها در نوبت دوم سامانه یکپارچه عرضه می‌شوند؟

کدام خودروها در نوبت دوم سامانه یکپارچه عرضه می‌شوند؟

متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو از امروز (چهارشنبه،۲۰ اردیبهشت) می‌توانند نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مطابق فرآیند اجرایی و جدول زمان‌بندی دومین دوره سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، نخستین مرحله این طرح با وکالتی کردن حساب شخصی و مسدود کردن مبلغ موجودی مورد نیاز به نفع سازمان حمایت از امروز (چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت) آغاز شد و تا روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت.

پس از آن، از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت نام و اعمال بلک لیست‌ها (اولیه خودروسازان، نخستین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی) انجام خواهد شد.

در مرحله سوم، ثبت نام و انتخاب اولویت ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید.

برپایه این گزارش، اولویت بندی با دستگاه های نظارتی با الگوریتم مورد تایید قبلی در روز هفدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد ماه اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و غیره) به انجام خواهد رسید.

همچنین در روز دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد.

بالاخره در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی انجام خواهد شد.

به گفته «عبدالله توکلی لاهیجانی» مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت، خودروسازانی که در این دوره از طرح حضور دارند، مطابق برنامه تولیدشان تا نیمه نخست سال ۱۴۰۳ به عرضه محصولات خواهند پرداخت.

وی از عرضه ۲۳ خودرو در این دوره از طرح خبر داد.

کدام خودروها در نوبت دوم سامانه یکپارچه عرضه می‌شوند؟/ عدم حضور ایران‌خودرو و بهمن 

برپایه این گزارش، خودروهای دومین طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت‌دهی (طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) به شرح زیر است:

گروه سایپا

- کوییک GX (زمان تحویل، شهریور۱۴۰۲به‌ بعد)

- کوییک اتوماتیک

- کوییک GX R (زمان تحویل، شهریور۱۴۰۲به ‌بعد)

- ساینا S

- ساینا S اتوماتیک

- ساینا GX (زمان تحویل، شهریور۱۴۰۲به‌ بعد)

- ساینا GX اتوماتیک (زمان تحویل، شهریور۱۴۰۲به ‌بعد)

- ساینا GX دوگانه‌سوز (زمان تحویل، شهریور۱۴۰۲به ‌بعد)

- شاهین

- شاهین اتوماتیک (زمان تحویل، شهریور۱۴۰۲به ‌بعد)

- اطلس (زمان تحویل، شهریور۱۴۰۲به ‌بعد)

مدیران‌خودرو

- Arrizo ۶ PRO

- Tiggo ۸ PRO Premium

- X۵۵ Pro IE

- X۲۲ pro IE Turbo

- X۲۲ pro MT

- Arrizo ۵ turbo IE LF

کرمان‌موتور

JAC S۳

JAC J۴

KMC J۷

فردا موتورز

FMC-SX۵

FMC-T۵

SUBA M۴

بر اساس این گزارش، موجودی لازم برای انجام ثبت‌نام در فهرست نوبت‌دهی همه خودروهای داخلی ۱۰۰ میلیون تومان است و این وجه اعتبار فقط لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود شود.

وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی برای همه متقاضیان طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی است.

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌ اند، امکان انتخاب پنج اولویت به‌منظور ثبت‌نام اولیه برای قرار گرفتن در فهرست نوبت‌دهی یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی برمبنای لیست انتظار را خواهند داشت.

بنابراین پیش‌نیاز ثبت‌نام متقاضیان برای فهرست نوبت‌دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود کردن وجه اعتبار است.

به این منظور بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، کشاورزی، مهر ایران، ملت، ملی، سپه، پاسارگاد، رفاه، صادرات، صنعت و معدن، تجارت، مسکن، گردشگری، موسسه اعتباری نور، بانک سینا، ملل، پست بانک، ایران زمین، شهر، رسالت، کارآفرین، سرمایه، پارسیان، توسعه‌تعاون و دی، برای وکالتی کردن حساب متقاضیان انتخاب شده‌اند.

ارسال نظر