متوسط مصرف بنزین ۱۲.۷ درصد بیشتر شد

متوسط مصرف بنزین 12.7 درصد بیشتر شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: متوسط مصرف بنزین در ۴۵ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بود که ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده نفتی در برنامه صف اول با اشاره به وضعیت مصرف سوخت در کشور عنوان کرد: متوسط مصرف بنزین در فروردین امسال روزانه 109 میلیون لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.4 درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: متوسط مصرف بنزین در 45 روز ابتدای سال 1402 نیز 110 میلیون لیتر بود که 12.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

نژادعلی افزود: مصرف گازوئیل در فروردین امسال 99 میلیون لیتر در روز بود که تقریبا معادل مدت مشابه سال گذشته است ولی در 45 روز ابتدای سال 1402 میانگین مصرف گازوئیل 102 میلیون لیتر بوده است و نسبت به مدت مشابه 1401 حدود 2.7 درصد بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: مصرف سی‌ان‌جی در سال گذشته 23.5 میلیون متر مکعب در روز بوده است اما در سال جاری این عدد به 24 میلیون متر مکعب افزایش یافته است. البته امکان افزایش مصرف به 35 میلیون متر مکعب نیز وجود دارد که می‌تواند به میزان 11 میلیون لیتر در روز در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی کند.

 

ارسال نظر