شناسه خبر : 33473

دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد

دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد

سخنگوی دولت خبر داد: هیئت وزیران با هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به منظور حمایت بخش‌های غیرمتمرکز دولت در استان‌ها از این شوراها موافقت کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در توضیح این خبر افزود: به این معنا که بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌های سراسر کشور مکلف شدند حسب مورد آن مواردی که شورای اسلامی بخش یا شهر یا شورای اسلامی استان نیازمند پشتیبانی، امکانات دبیرخانه‌ای یا امکانات برای استقرار و برگزاری جلسات هستند، مجموعه‌های دولتی در سقف امکانات خودشان حمایت کنند.

وی افزود: مصوبه‌ای برای حمایت بخش‌های دولتی از شوراهای شهر و روستا در دوره بحران بود که هر چهار پیشنهاد هم به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: مصوبه‌ای هم به پیشنهاد معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم که هیئت وزیران دستگاه‌های مختلف اجرایی را مجاز کرد که اموال، امکانات و دارایی‌های خود را به صورت امانی مثل اجازه یا امثال آن در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا از ظرفیت‌های دولتی بتوانند بهره‌برداری کنند و امور را تسهیل و اجرا سازند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: مصوبه دیگری که بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه داشتیم این بود که فهرست کالاهای اساسی، دارو و شیرخشک اطفال که نرخ حقوق گمرکی آن‌ها از ۴ درصد به ۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش می‌یابد با موافقت هیئت وزیران همراه شد.

وی ادامه داد: درباره تجهیزات دارویی و سایر تجهیزات صنعتی هم مطابق مقرره دیگری بنا شد پیشنهاد نهایی بعد از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور هیئت دولت قرار گیرد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: موافقت هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان را داشتیم که در چارچوب افزایش حقوقی که برای کارگران پیش‌بینی شده بود و مشابه آن، به هیئت وزیران ارائه شد و به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت و با آن موافقت شد.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات یکی از مدیران وزارت رفاه درباره فروش جزایر قشم و کیش، تصریح کرد: شهدا جان خود را فدای یک وجب خاک این کشور کردند و ما در خانه‌ها، خانواده‌ها، مدارس و هیئت‌ها یاد گرفتیم که بگوییم جانم فدای یک وجب خاک وطنم.

وی افزود: همه ما افتخار می‌کنیم که جانمان را فدای یک وجب خاک کشورمان در کیش و قشم و هرجای دیگر کنیم. هرکس مشکل اقتصادی یا مسئله‌ای دارد لطفاً از جیبش برای حل مشکل هزینه کند.

 

ارسال نظر