شناسه خبر : 33365

اختصاصی چابک آنلاین؛

افزایش ۳۹ درصدی درآمد فولادی های بورسی

زیان صادرات فولادی ها ۱۲ درصد کاهش یافت

افزایش 39 درصدی درآمد فولادی های بورسی

با انتشار صورت های مالی شرکت های بورسی فعال در صنعت آهن و فولاد مشخص شد، این شرکت ها درفروردین ماه سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۴۲ هزار تن از محصولات خود را در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش رسانده اند که درمقایسه به فروردین ماه سال ۱۴۰۱، درحدود ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

چابک آنلاین،سعید رشیدی، همچنین مجموع درآمدهای این شرکت ها در فروردین 1402 با 39 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل ، به حدود 39 هزار و 176 میلیارد تومان رسیده است.

رشد مقداری و ارزش کل فروش فولادی ها در حالی است که آمار صادراتی آنها از کاهش 12 درصدی مقدار فروش محصولات خبر می دهد.

با این حال،صنعت آهن و فولاد در اولین ماه سال جاری از محل فروش صادراتی خود در حدود 6 هزار و 606 میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده که نسبت به فروردین سال گذشته رشد 29 درصدی را نشان می دهد.

رشد درآمدهای فولادسازان به دلیل تغییر در نرخ تسعیر ارز و افزایش قیمت های داخلی محصولات اتفاق افتاده و این شرکت ها از این طریق توانسته اند با وجود افت قیمت های جهانی محصولات فولادی و رکود در بازارها، همچنان درآمدهای خود را افزایش دهند.

درجداول زیر ، عملکرد صادراتی و کل فروش شرکت های فعال در صنعت آهن و فولاد بایکدیگر مقایسه شده است.

1

بر اساس ارقام موجود درجدول، «فغدیر»، «فرود» و«فولای» بیشترین درصد افزایش مقدار و ارزش فروش کل را به خود اختصاص داده اند.

Capture

همچنین سه نماد «فخاس» ، «فنورد» و «فجهان» بدترین عملکرد را در این عنوان ها داشته اند.

دربخش صادراتی نیز بیشترین کاهش ارزش و مقدار صادرات در نمادها «فجهان»،«ارفع» و «فخاس» اتفاق افتاده و دو نماد مذکور در حالی که یک ماهه ابتدایی سال گذشته نسبت به صادرات محصولات خود اقدام کرده بودند، درسال جاری فروش صادراتی گزارش نکرده اند.

دراین بین،  فروش صادراتی شرکت های بزرگی چون فولاد مبارکه اصفهان ، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان بسیار قابل توجه است.

فولاد مبارکه در فروردین ماه سال جاری مقدار صادرات خود را از 3 به 19 هزار تن افزایش داده که با رشد 533 درصدی، بالاترین درصد افزایش صادرات را نشان می دهد.

دو نماد«هرمز» و «فنورد » نیز که در فروردین سال گذشته فروش صادراتی نداشتند، در فروردین ماه امسال موفق به صادرات محصولات خود شدند.

ناگفته نماند  که  درآمدهای  دو شرکت فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کنندگان ایران، افزایش یافته  است.

 

ارسال نظر