شناسه خبر : 33356

مالیات بر تولید داخلی سیگار چهار برابر شد!

مالیات بر تولید داخلی سیگار چهار برابر شد!

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: مالیات بر تولید داخلی سیگار چهار برابر شده و ما قادر به رقابت با واردات سیگار قاچاق نیستیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مهدی آشتیانی سرپرست شرکت دخانیات ایران امروز در بین کارگران این شرکت در جشنی به مناسبت هفته کارگر گفت: شرکت دخانیات ایران از سال 1316 شروع به کار کرده و پرسنل این شرکت به مجموعه وفادار هستند و برخی از کارگران پدرانشان نیز در این شرکت مشغول به کار هستند.

وی گفت: مشکلات کنونی شرکت به گونه‌ای است که ما را با دست بسته در دریای مواج مشکلات انداختند و انتظار دارند با شرکت‌های خارجی رقابت کنیم. شرکت‌هایی که غریق نجات دارند و نفر اول بازار کشور ما به شمار می‌روند و ما باید با شرکت‌های دارای برند بین‌المللی رقابت کنیم.

سرپرست دخانیات ایران همچنین گفت: مبارزه با قاچاق و انحصار دخانیات از ما گرفته شده و الان کسی برای مبارزه با قاچاق سیگار وجود ندارد و ما مجبوریم با کالاهایی که به داخل کشور قاچاق می‌شود رقابت کنیم.

آشتیانی گفت: امسال مالیات بر تولید سیگار هم وضع شده از طرفی بدهی سنواتی و مالیاتی از سال 1392 تا 1400 داریم که هیچکدام پرداخت نشده است.

سرپرست دخانیات ایران گفت: شرکت خارجی در کشور ما حضور دارد که 33 درصد بازار را دراختیار دارد و در حالی که نرخ مالیات بر تولید ما چهار برابر شده، باید با آن شرکت رقابت کنیم.

وی تعداد کارگران شرکت دخانیات ایران را 5 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بر پا ماندن شرکت دخانیات حاصل زحمات کارگرانی است که نسل در نسل در این شرکت کار کردند.

 

ارسال نظر