شناسه خبر : 33342

اختصاصی چابک آنلاین؛

رشد ۱۹ درصدی درآمدهای صنعت حمل و نقل ریلی در فروردین ماه

لوکوموتیو داران در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶.۶ همت درآمد شناسایی کردند

رشد 19  درصدی درآمدهای صنعت حمل و نقل ریلی در فروردین ماه

با انتشار گزارش عملکرد شرکت های فعال در صنعت حمل ونقل ریلی مشخص شد ، این شرکت ها در فروردین ماه سال جاری درحدود ۷۵۷ میلیارد تومان درآمد داشته اند که در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته رشد ۱۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

چابک آنلاین، سعید رشیدی، همچنین با بررسی آمار سال 1401 مشخص می شود، ریلی های فعال در بازار سرمایه طی یکسال گذشته بیش از 6 هزار و 600 میلیارد تومان درآمد داشته اند که این رقم نیز در مقایسه با عملکرد سال 1400، رشد 48 درصدی داشته است.

صنعت حمل و نقل ریلی یکی از صنایع مهم و زیرساختی کشور است که به دلیل مصرف سوخت کمتر در مقایسه با حمل و نقل جاده ای نقش مهمی در کاهش هزینه ها و توسعه سریع صنایع و گردشگری در ایران ایفا می کند.

با این حال عدم سرمایه گذاری مناسب در این صنعت در 10 سال گذشته باعث شد تا ناوگان ریلی کشور به شدت مستهلک شود.

گفته می شود که برخی از شرکت ها با زیان رو به رو هستند.

موضوعی که با شروع سرمایه گذاری ها و امکان تجهیز واگن های کشنده و باربری و افزایش زیرساخت های ریلی در کشور تا حدودی اصلاح شده و شرکت های ریلی با توجه به اجرای پروژه های مهمی چون خط آهن شلمچه به بصره و همچنین راه آهن رشت آستارا و گرمسار اینچه برون که کریدور شمال به جنوب را تکمیل می کند، امیدوار به توسعه پایدار و استقبال سرمایه گذاران برای بهبود و بازدهی این صنعت هستند.

برخی از مدیران فعال در صنعت اعلام کرده اند که شرکت ها درحال حاضر برای پیشبرد پروژه های نوسازی خود با مشکل سرمایه درگردش رو به رو هستند.

به عبارتی سودسازی آنها در سال جاری نیز تاحدی از تغیییر نرخ انرژی، حقوق و دستمزد و قیمت گذاری خدمات تاثیر می پذیرد.

در جدول زیر عملکرد شرکت های ریلی فعال در بازار سرمایه به تفکیک آورده شده است.

Capture

براساس ارقام موجود در جدول، «حسیر» بیشترین رشد درآمد در فروردین ماه را به نام خود ثبت کرده  و «حفارس» نیز بالاترین رشد درآمد را در سال 1401 را رقم زده است.

 «حفارس» در فروردین ماه با کاهش شدید درآمد رو به رو شده است.

 

ارسال نظر