شناسه خبر : 33232

پرونده تعرفه‌های پزشکی امسال با افزایش ۱۹.۵ درصد در بخش دولتی بسته شد

پرونده تعرفه‌های پزشکی امسال با افزایش ۱۹.۵ درصد در بخش دولتی بسته شد

پرونده نرخ تعرفه‌های پزشکی امسال با افزایش ۱۹.۵ درصد در بخش دولتی و ۲۴ درصد در بخش خصوصی بسته شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، تعرفه های پزشکی براساس قانون در شورای عالی بیمه سلامت تعیین و برای تصویب در هیات دولت به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌شود. این تعرفه‌ها مجموعه‌ای از توافق سازمان‌های بیمه‌گر، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است که در نهایت در جلسه هیات دولت به تصویب می‌رسد.

طبق روال هرسال، میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی تعیین و سپس توسط هیات دولت تصویب می‌شود.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره در سال ۱۴۰۲، برای کارشناسان ارشد و دکترای تخصصی درصورت داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای معادل تعرفه‌های مربوط برای چهل و پنج (۴۵) دقیقه خدمت بوده و براساس سوابق حرفه‌ای، از زمان دریافت پروانه تخصصی، برای افراد با سابقه کار بالای پانزده (۱۵) سال، پانزده درصد (٪۱۵) به مبلغ پایه اضافه می‌ شود که این تصویب‌نامه از اول فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ لازم‌الاجرا است.

بر اساس اظهارات بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعرفه های پزشکی بر اساس قانون در شورای عالی بیمه سلامت تعیین و برای تصویب در هیات دولت، به سازمان برنامه و بودجه ارائه می شود و مجموعه ای از توافق سازمان های بیمه گر، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است.

وی افزود: افزایش تعرفه های پزشکی در بخش دولتی به طور متوسط ۱۹.۵ درصد و در بخش خصوصی ۲۴ درصد مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت و سازمان نظام پزشکی با افزایش تعرفه های پزشکی موافقت کرده و افزایش تعرفه ها، یک توافق کلی بین سازمان های بیمه گر، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است.

در بخش سرپایی دولتی تعرفه ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه، ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان، ویزیت پزشکان فوق تخصص و دوره تکمیلی تخصصی ۴۵ هزار ۸۰۰ تومان، ویزیت پزشکان متخصص روان‌پزشکی ۴۷ هزار ۸۰۰ تومان، ویزیت فوق تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی روان‌پزشکی ۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان و ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار به ترتیب ۲۵ هزار و ۹۰۰ و ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان است.

در بخش سرپایی در بخش عمومی غیر دولتی تعرفه ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه، ۴۰ هزار تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه ۶۶ هزار تومان، ویزیت پزشکان فوق تخصص و دوره تکمیلی تخصصی ۷۹ هزار تومان، ویزیت پزشکان متخصص روان‌پزشکی ۸۵ هزار تومان، ویزیت فوق تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی روان‌پزشکی ۹۷ هزار تومان و ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار به ترتیب ۳۵ و ۳۰ هزار تومان است.

در بخش سرپایی در بخش خیریه، تعرفه ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه، ۶۲ هزار تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه ۱۰۵ هزار تومان، ویزیت پزشکان فوق تخصص و دوره تکمیلی تخصصی ۱۲۷ هزار تومان، ویزیت پزشکان متخصص روان‌پزشکی ۱۳۴ هزار تومان، ویزیت فوق تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی روان‌پزشکی ۱۵۹ هزار تومان و ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار به ترتیب ۵۳ و ۴۰ هزار تومان است.

در بخش سرپایی خصوصی تعرفه ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه، ۹۰ هزار تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه ۱۳۵ هزار تومان، ویزیت پزشکان فوق تخصص و دوره تکمیلی تخصصی ۱۷۲ هزار تومان، ویزیت پزشکان متخصص روان‌پزشکی ۱۷۹ هزار تومان، ویزیت فوق تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی روان‌پزشکی ۲۰۴ هزار تومان و ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار به ترتیب ۷۳ و ۶۳ هزار تومان است.

ارسال نظر