شناسه خبر : 33116

عرضه ۵ محصول پرتقاضای خودرو به سال بعد موکول شد

عرضه ۵ محصول پرتقاضای خودرو به سال بعد موکول شد

وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از حدود پنجاه محصول مختلف عرضه‌ شده، در پنج محصول پرتقاضا اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ، وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نتایج نوبت‌بندی تحویل خودرو در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی اعلام کرده که از نزدیک به ۵۰ محصول مختلف عرضه‌ شده در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

این درحالی است که در برخی محصولات مثل محصولات گروه سایپا، مدیران و کرمان تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دوره‌های آینده وجود دارد.

همچنین در این اطلاعیه درباره محصولات شرکت ایران‌خودرو اشاره شده که نزدیک به ۷۸۰ هزار نفر متقاضی این محصولات بودند که با توجه به برنامه ۹۰۰ هزارتایی امسال شرکت ایران‌خودرو و تعهدات آن شرکت امکان پوشش به همه متقاضیان خودرو وجود دارد، اما استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول باعث شد که موعد تحویل برخی از متقاضیان به سال ۱۴۰۳ انتقال یابد.

این درحالی است که ظرفیت برخی از محصولات مثل تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.

بنابراین اجرای طرح سامانه یکپارچه تخصیص این امکان را فراهم کرده که امکان تغییر محصول از محصولات پر تقاضا که موعد تحویلشان در سال ۱۴۰۳ است به محصولات دیگر ایجاد شود.

نکته دیگر در خصوص اعلام زمان‌بندی این است که موعد تحویل اعلام شده نشانگر حداکثر موعد تحویل است که با توجه به ضریب اطمینان در نظر گرفته شده بر اساس برنامه تولید، امکان تحویل زودتر از آن یا عرضه محصولات بیشتر از برنامه تولید ارائه شده طی سال برای محصولات ایران‌خودرو نیز وجود دارد.

در پایان این اطلاعیه نیز به این نکته اشاره شده که شفاف‌سازی میزان تقاضای واقعی بازار در هر محصول و برنامه‌ریزی تولید بر اساس سفارش یکی از اهداف اصلی اجرای سامانه یکپارچه در کنار حذف قرعه‌کشی بوده که با اجرای طرح سامانه یکپارچه به جای قرعه‌کشی محقق شده است.

براین اساس عرضه محصولات جدید شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در کنار سایر خودروسازان داخلی در این سامانه تداوم می‌یابد تا در کنار افزایش تولید امکان پاسخگویی به نیاز بازار در سال رشد تولید فراهم شود.

 

 

ارسال نظر