شناسه خبر : 32377

تخلف تاخیر در حرکت اتوبوس‌های بین شهری ۲۹ درصد کاهش یافت

تخلف تاخیر در حرکت اتوبوس‌های بین شهری 29 درصد کاهش یافت

مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تخلفات ناوگان اتوبوس بین‌شهری ناشی از عدم رعایت نحوه حرکت، توقف و سرویس‌دهی وسایل نقلیه ۲۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، داریوش باقرجوان مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی مبنی بر تأخیر سفر ناوگان اتوبوسی در مبدا یا حین سفر، این سازمان طی بخشنامه‌های متعدد به ادارات کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استانی در خصوص ضرورت کنترل‌های لازم تاکید کرده و مقرر شده است در صورت بروز تخلف در این زمینه نسبت به بررسی و برخورد با تخلفات از طریق طرح تخلف در کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات حمل و نقل اقدام لازم صورت پذیرد.

وی افزود: در سال جاری دو نوبت طرح ویژه کنترل تأخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی اجرا شده است و مدیران کل ادارات استانی، معاونین حمل و نقل و رؤسای ادارات کل استانی ضمن حضور در پایانه‌های مسافربری و انجام مصاحبه با رسانه‌های عمومی و اطلاع رسانی نحوه پیگیری موضوع به مسافران و سایر استفاده کنندگان از بخش انجام شده است.

باقرجوان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با متخلفین از طریق طرح تخلف در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات حمل و نقل برخورد لازم صورت گرفته است، ضمن این‌که با تشکیل تیم‌های بازرسی با حضور تشکل‌های صنفی و پلیس، نظارت بر نحوه سرویس دهی ناوگان اعزامی نیز صورت گرفته است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی در خصوص دلایل تأخیر در حرکت اتوبوس‌ها گفت: با توجه به بررسی به عمل آمده عدم حضور به موقع مسافران در پایانه، نامساعد بودن شرایط جوی و انجام سوختگیری از عمده دلایل تأخیر در حرکت ذکر شده است.

به گفته باقرجوان در سال ۱۴۰۰ در کل کشور تعداد ۲۲۵۴ تخلف ناشی از عدم رعایت نحوه حرکت و توقف و سرویس‌دهی وسیله نقلیه صورت گرفته بود که تعداد ۱۸۱۳ پرونده مختومه و مابقی در دست بررسی می‌باشد، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ در کل کشور ۱۵۸۷ ناشی از این موضوع صورت گرفته که ۸۲۹ پرونده مختومه گشته و رأی صادر شده و ۷۵۸ پرونده در دست بررسی و اقدام است.

در مورد چه باید گفت در سال جاری با عنایت پیگیری‌ها و کنترل‌های به عمل آمده ۲۹ درصد بروز تخلف کاهش یافته است و با توجه به نتیجه مثبت حاصله همچنان در سال آتی نیز در راستای کاهش مورد مذکور اقدامات لازم و نظارت بیشتر در این مقوله در دست اقدام است.

ارسال نظر