شناسه خبر : 32330

سامانه وب سرویس استعلام ریز تراکنش‌ها آغاز به کار کرد

سامانه وب سرویس استعلام ریز تراکنش‌ها آغاز به کار کرد

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان مالیاتی با بیان اینکه تا پایان سال آینده به صورت آزمایشی(پایلوت) کار تجمیع سامانه‌ها در غالب سامانه جامع نظام مالیاتی انجام خواهد شد، گفت: اخیرا وب سرویس استعلام ریز تراکنش‌های بانکی را از بانک مرکزی دریافت کردیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، افشین خدامرادی معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، در پاسخ به سوالی در مورد تجمیع سامانه‌های متعدد سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر برای منابع درآمدی مختلف سازمان، سامانه‌های متعددی داریم. به این ترتیب بحث تجمیع سامانه‌های سازمان امور مالیاتی را از اواسط سال جاری در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به اینکه باید از ظرفیت‌های خارج از سازمان(ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان) برای تجمیع سامانه‌ها و ایجاد یک سامانه متمرکز استفاده کنیم، شرح خدمات تهیه شده و مراحل آن را پیگیری می‌کنیم. با توجه به اینکه ابعاد و دامنه این پروژه بسیار گسترده است، نیازمند تاییدیه مراجع نظارتی است. البته با توجه به اقدامات انجام شده در شرف اخذ این مجوزها هستیم.

بنای ما این است که تا پایان سال آینده به صورت آزمایشی(پایلوت) کار تجمیع سامانه‌ها را در غالب سامانه جامع نظام مالیاتی انجام دهیم تا از تعدد فعلی خارج شویم. البته در سال جاری برای آنکه مودیان درگیر سامانه‌ها نشوند و برای پرداخت صورت حساب، مشاهده وضعیت مالیات نقل و انتقال خودرو و مالیات عملکرد به سامانه‌های مختلف مراجعه نکنند یک پنجره واحد را ایجاد کردیم.

خدامرادی ادامه داد: از طریق این این پنجره واحد مودیان امکان دسترسی به کلیه سامانه‌های سازمان امور مالیاتی دارند و این کاری است که در سال جاری انجام شده است. اما برای سال آینده ما به صورت عملیاتی وارد راه اندازی و پیاده‌سازی سامانه جامع نظام مالیاتی خواهیم شد.

سامانه وب سرویس استعلام ریز تراکنش های بانکی آغاز به کار کرد

وی در پاسخ به سوالی در مورد برقراری ارتباط سامانه‌ای سازمان امور مالیاتی با سایر نهادها از جمله مرکز اطلاعات مالی(FIU) که وظیفه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را دارد، گفت: در حوزه مبارزه با تامین مالی تروریسم و فرار مالیاتی به جمع‌بندی مشترکی با مرکز FIU رسیدیم.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر قواعد AMl بانکی و قواعد مبارزه با فرار مالیاتی(FRAD TAX) را تجمیع کردیم و به یک قاعده مشترک رسیدیم، گفت: در بحث داده‌هایی که باید از دستگاه‌های مختلف، با توجه به تکالیف قانونی، در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گرفت، وب سرویس‌های مشترک زیادی با دستگاه‌های مختلف ایجاد کردیم. طی یکی دو روز اخیر وب سرویس استعلام ریز تراکنش‌های درون و برون بانکی را از بانک مرکزی ایجاد شده و اطلاعات را نیز دریافت کردیم.

 

ارسال نظر