شناسه خبر : 32312

تولید نفت ایران افزایش یافت

تولید نفت ایران افزایش یافت

بر اساس جدیدترین گزارش اوپک تولید روزانه نفت ایران در دومین ماه سال جاری میلادی ۱۷ هزار بشکه افزایش یافته و قیمت نفت سنگین ایران به ۸۱ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه فوریه ۲۰۲۳ با ۲۶ سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۸۱ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسیده است.

تمامی نفت‌های این سازمان در ماه فوریه با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت نفت سنگین ایران نیز در ماه فوریه بالغ بر ۸۱ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه گزارش شده که نسبت به ماه قبل از آن ۳۲ سنت افزایش داشته است.

همچنین متوسط قیمت نفت سنگین ایران در دو ماهه امسال ۸۱ دلار و ۷۲ سنت بوده است.

افزایش ۱۷ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران

بر اساس این گزارش تولید نفت ایران در فوریه سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۷ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و به ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه ژانویه ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

کل تولید نفت اوپک در فوریه ۱۱۷ هزار بشکه نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و به ۲۸ میلیون و ۹۲۴ هزار بشکه در روز رسیده است.

آنگولا بیشترین کاهش تولید نفت در ماه فوریه را داشته و تولید روزانه نفت این کشور ۵۲ هزار بشکه کاهش یافته است. بیشترین افزایش تولید نیز مربوط به نیجریه بوده به طوری که تولید روزانه نفت این کشور ۷۲ هزار بشکه افزایش یافته است.

ارسال نظر